השוק

תרופה נסיונית לקורונה של Gilead Sciences מזניקה את מניות החברה

מניית חברת התרופות האמריקאית זינקה ביותר מ-16% בתום יום המסחר, לאחר שבניסוי שנערך באוניברסיטת שיקאגו, תרופה נסיונית של החברה הוכיחה יעילות בטיפול ב-125 חולים שאושפזו עם מקרים קשים של קורונה   
עינת שחק | 
תרופה לקורונה (צילום Pexels, freepik)
מניית חברת הביוטק Gilead Science הנסחרת בנאסד"ק זינקה אתמול (חמישי) לאחר שעות המסחר ביותר מ-16% לאחר שאתר המדע והרפואה STAT פרסם דו"ח מעודד, לפיו תרופה שהחברה מייצרת הוכיחה יעילות בטיפול בחולים שאושפזו עם מקרים קשים של קורונה. 
אף שאין להכתיר את התרופה, remdesivir, כתשובה לנגיף בשלב זה, מדובר בתוצאות מרשימות: בניסוי שנערך באוניברסיטת שיקאגו, במסגרתו טופלו 125 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי חולים בגלל הנגיף, רובם הגדול שוחרר לאחר פחות משבוע, ורק שניים נפטרו כתוצאה מהמחלה. 
אחד הרופאים שהשתתף בניסוי דיווח כי האפקטיביות של התרופה באה לידי ביטוי בכךך שכאשר חלק מהחולים נוטלים אותה, החום שלהם יורד והם לא נזקקים למכונת הנשמה. 
קראו עוד ב-ice
גלעד סיינסז פועלת בתחום התרופות מצילות החיים, ופיתחה עד כה תרופות לטיפול ב-HIV, הפטיטי B ו-C ושפעת. בשלב זה החברה עורכת שני ניסויים בתרופה בקרב חולים במצב בינוני וחולים קשים בקוביד-19, מתוך מטרה להגיע ל-4,000 משתתפים בניסויים. 
אחת השאלות הנבחנות בניסויים הללו היא האם ניתן לקצר את זמן הטיפול מ-10 ימים ל-5 ימים. תוצאות הניסויים בחולים קשים בקורונה צפויות להגיע בסוף אפריל. 
במידה ותוצאות התרופה ימשיכו לספק נתונים דומים, ייתכן שהתרופה תאושר על ידי ה-FDA באישור בזק, ובתוך כך, ככל הנראה גם במדינות נוספות. אישור שכזה צפוי להזניק את שווי החברה לכמה מיליארדים, שכן אף שמחיר התרופה לא צפוי להיות גבוה במיוחד, הביקוש הרב עשוי להפוך אותה לבלוקבאסטר בתחום, משמע לתרופה הנמכרת בהיקף של למעלה ממיליארד דולר בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה