השוק

מכה למובטלים בני 67 ומעלה: זכאותם למענק צפויה לפוג

מנכ"ל הביטוח הלאומי טוען כי ההקלות במתן המענק לא תוארכנה מאחר שהיועץ המשפטי לממשלה דורש לעגן אותן בחקיקה בכנסת. בנוסף, יפוג תוקפו של הסעיף המאפשר להגיש תביעה לדמי אבטלה לאחר חצי שנת אכשרה בלבד 
רועי בהריר-פרל | 
אבטלה (צילום freepik)
בנוסף להיותם קבוצת סיכון מבחינה בריאותית, אזרחיה הוותיקים של מדינת ישראל מצויים כעת בין הכיסאות של היועץ המשפטי לממשלה לאלה של הביטוח הלאומי: החל ממחר (יום ב') סימן שאלה מרחף סביב החלטת הממשלה בנוגע להענקת סכום של 1,000-4,000 שקלים לבני 67 ומעלה, שנרשמו בלשכת התעסוקה כמבקשי עבודה וכתובעי אבטלה, מתוקף תקנות החירום למגפת הקורונה.
על פי דברים שאמר מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, בדיון שנערך הבוקר בוועדת הכספים של הכנסת, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מציב מכשול בפני הארכת התוקף בכך שדורש לעגן אותה בחקיקה. בתגובה לכך, אמר יו"ר ועדת הכספים עודד פורר מישראל ביתנו כי בכוונתו להגיש הצעת חוק פרטית בעניין.
בנוסף לכך, על פי שפיגלר, יפוג תוקפן של עוד שתי הקלות: הראשונה היא זו המאפשרת גם לעובדים בעלי אכשרה (תקופת העבודה ששכיר עבד לפני שהפך למובטל) של פחות משנה וחצי, כנהוג במצב שגרה, להגיש תביעה לדמי אבטלה, שכן ההקלה התירה זאת עד כה גם למי שעבד קודם לכן רק חצי שנה. 
ההקלה השנייה היא זו שמתירה למובטלים להגיש לביטוח הלאומי תביעה לדמי אבטלה גם בלי רישום מוקדם בלשכת התעסוקה, ולקבל, בהמשך לכך, מקדמה של 2,000 שקל, על חשבון דמי האבטלה. כתוצאה מכך, עשרות אלפי ישראלים - צעירים וותיקים כאחד - נאלצים להתמודד כעת עם אי ודאות בנוגע להמשך התפרנסותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה