השוק

AID GENOMICS הישראלית הנחיתה עשרות אלפי בדיקות קורונה

המשלוח, ראשון מבין כמה שיגיעו בהמשך, כלל גם כמות נכבדת של ציוד חיוני אחר. מקור הבדיקות והרכיבים הנוספים: תאגיד הענק מסין BGI, מחברות הגנטיקה וה-DNA הגדולות בעולם 
רועי בהריר-פרל | 
משלוח AID GENOMICS (צילום באדיבות אל על)
עשרות אלפי בדיקות, מכשירים ואביזרים לייצור בדיקות לגילוי קורונה נחתו בישראל אתמול בלילה (א'). למשלוח החדש והנחוץ אחראית חברת AID GENOMICS הישראלית, השותפה האסטרטגית בארץ של תאגיד הענק מסין BGI - חברת ה-DNA והגנטיקה הגדולה בעולם - במסגרת הסכם עם משרד הבריאות ומנהל הרכש במשרד הביטחון. 
הבדיקות והמכשירים המתקדמים שיופצו במעבדות ברחבי הארץ יהוו שדרוג למערך הבדיקות הקיים ויאפשרו את הרחבת המעגל שלהן. המשלוח כולל עשרות אלפי פריטים שעתידים להיכנס לשימוש במהלך השבועות הקרובים. 
בנוסף לכך, מחר (ג') צפויה לצאת טיסה נוספת מסין עם טכנאים מקצועיים של החברה שיסייעו בתפעול הציוד ובהקמת מתחמי בדיקות ייעודיים. עד כה, אגב, סיפקה החברה כ-330,000 בדיקות PCR לזיהוי קוביד-19. 
BGI מנהלת בין השאר את בנק הגנים של ממשלת סין. עד כה הקימה החברה 16 מרכזי מחקר וכ-200 מעבדות ברחבי סין שביכולתן לבצע בדיקות גנטיות ואפיון מחלות זיהומיות. AID Genomics משתפת פעולה עם BGI בשוק הקליני של יותר מ-40 מדינות בעולם. החברה נמצאת בבעלות AID Group, שמגלגלת 1.3 מיליארד דולר ב -9 מדינות שונות. המנכ"ל, שניר זנו, הוא גם שותף בקבוצת AID. החברה הקימה בעבר מעבדת פיתוח מחקרית לבדיקות קליניות בפארק המדע רחובות ומרכז לפיתוח ביו-אינפורמטיקה וטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית בכמה מדינות בעולם, כולל ישראל.
 "אנו גאים לבשר כי הלילה נחת בישראל המשלוח הראשון מתוך מספר משלוחים שיגיעו בימים הקרובים", אומר זנו, "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות ומשרד הביטחון, ועל האמון שניתן בנו לבצע את המשימה הלאומית החשובה הזאת עם שותפינו מ-BGI. בימים הקרובים הבדיקות והמכשור יופצו בין המעבדות ובתי החולים השונים״. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה