השוק

האם ההנחה בארנונה לעסקים תוענק כפטור לשלושה חודשים?

חרף הצהרות משרד האוצר ומשרד הפנים ערב חג הפסח כי ההנחה בארנונה לעסקים תיפרס על פני שנה שלמה, הצורך הדחוף של עסקים בסיוע עשוי לשנות את המתווה לפטור מיידי. ההצבעה על החוק צפויה להתרחש היום 
עינת שחק | 
משבר הקורונה (צילום pixabay)
ועדת הכספים קבעה אתמול (ב') כי הנחה בארנונה לעסקים בשיעור של 25%, תוענק כפטור מתשלום למשל שלושה חודשים ולא תיפרס על כל השנה. זאת, חרף הצהרות הוועדה ערב חג הפסח כי ההנחה תיפרס על פני שנה שלמה, בשל הצורך האקוטי של עסקים בסיוע מיידי. 
"לא יעזור לאף אחד לקבל 25% ארנונה מכל חודש, התשלום בשלושת חודשי המשבר יהיה אפס בארנונה עסקית. עסקים ששילמו את תשלום הארנונה העסקית שלהם בבת אחת בחודש ינואר, יקבלו כסף חזרה לחשבון", הסביר סגן הממונה על התקציבים באוצר, אריאל יוצר. 
בתוך כך, דנה הוועדה בהצעת חוק אשר תתקצב שיפוי לרשויות עבור הפטור מארנונה לעסקים, מקור רווח משמעותי לקופות העירייה השונות, מהקרן לשמירה על הניקיון. גובה השיפוי יעמוד על סך 190 מיליון שקל. 
קראו עוד ב-ice
הדברים מגיעים לאחר שיו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס שיגר מכתב לשר הפנים ולשר האוצר, ובו ביקש להעניק לעסקים פטור מארנונה לשלושה חודשים, על פני פריסת הנחה שנתית, שכן לטענתו, "עסקים לא צריכים הנחה שנתית. אם לא נציל אותם עכשיו הם לא יהיו קיימים בשנה הקרובה כדי לקבל את ההנחה השנתית. לעזור עכשיו, או שלא יהיה למי".
הוועדה הצביעה אתמול בערב על הצעת החוק, והיום ההצעה תובא לקריאה שנייה ושלישית. עם זאת, עם זאת מאחר שהמתווה למתן ההנחה טרם גובש סופית, אמר יו"ר ועדת הכספים, עודד פורר, כי לא די בכך שהפטור לעסקים יצוין בהנחיות לרשויות, אך הובטח לו על ידי נציג משד הפנים כי החוק יכלול התייחסות מדויקת לסוגייה. בתגובה ענה  ח"כ פורר כי ההצבעה על החוק תתבצע לאחר שהתנאי יתקיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה