השוק

נשיא הבורסה ליהלומים לרה"מ: הפחיתו 25% משכר נבחרי ציבור

יורם דבש פנה במכתב לראש הממשלה בו דרש סיוע מיידי לעסקים במגזר הפרטי, לרבות ענף היהלומים, בדמות הפחתה של רבע משכר עובדי הציבור. "בארה"ב הממשלה העבירה סכומים ישירות למעסיקים, ואילו בישראל לא נעשה דבר בפועל"

עינת שחק |  2
יורם דבש (צילום אסף לוי)
במכתב ששיגר אתמול (ב') נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש, קרא לראש הממשלה להעניק סיוע מיידי למגזר הפרטי בדמות הפחתת 25% משכר נבחרי הציבור בישראל. 
דבש, העומד בראש ענף היהלומים בזירה המקומית, ענף המייצא מוצרים בגובה 4 מיליארד דולר בשנה, חרד לגורל פלח זה, האחראי לדבריו ליותר מ-15 אלף משפחות של עובדים אשר חרב הפיטורים מונפת מעל צווארם. 
דבש החמיא על הטיפול היעיל במשבר בפן הבריאותי, אך מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בהיבט הכלכלי. "אני פונה אליך בבקשה דחופה - הצעדים שהממשלה עשתה עד כה, לא מחלחלים לעסקים במשק וקיימת סכנה ממשית להעסקתם ופרנסתם של מאות אלפי משפחות! בהיבט הכלכלי איני בטוח כלל וכלל שאתה והממשלה מיטיבים לזהות ולהבין את שמתרחש ברחבי המדינה במאות אלפי משפחות של שכירים, עצמאיים ובעלי עסקים. אני סבור כך היות ואני רואה שחוץ מדיבורים, הבטחות ושקפים - אין תוכנית סדורה וברורה, אין הכנסת יד לכיס ואין הגשת צינור חמצן להנשמה לעסקים שהולכים וקורסים", כתב דבש.
קראו עוד ב-ice
עוד הוסיף דבש כי יש ללמוד מהנעשה בארה"ב, אשר העבירה תשלומים למעסיקים, בעוד שבארץ הסיוע בפועל מתעכב. "כפי שאתה מכיר ויודע, ענף היהלומים שבראשו אני עומד הוא ענף ישראלי משגשג, מוטה יצוא בגובה של 4 מיליארד דולר. אנו רואים כיצד בכל יום שעובר הבור מעמיק והמצוקה גדלה. מדובר בסכומים אסטרונומיים הנופלים על כתפינו ומשפיעים על למעלה מ-15 אלף משפחות עובדים שפוטרו ויפוטרו. 
"עלייך להבטיח שענף זה וכלל התעשיות במשק הישראלי ישרדו תוך הגשת סיוע ישיר דוגמת ארה"ב בה הממשלה העבירה סכומי ישירות למעסיקים במטרה למנוע כל פגיעה בעובדים ובכלכלה המקומית. ואילו במדינת ישראל לא נעשה דבר בפועל!". 
על כן, טען דבש כי בדומה לעסקים רבים במשק, ענך היהלומים ניצב "על פי תהום", לדבריו, ובלא סיוע ישיר ומהיר בדמות הפחתת שכר נבחרי ציבור לצורך השתתפות במאמץ הקולקטיבי, ענפים רבים צפויים לקרוס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שימכור את המטעים שיש לו במקום לחלק ציונים לנבחרי הציבור
    יהלומן 04/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוצפן ועז פנים הדבש הזה
    סגור
  • 1.
    מה הדבש הזה מבלבל שיסכים להעלאת מיסים בענף היהלומים
    יהלומן לשעבר 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע זמנה של בורסת היהלומים לעבור מן העולם,במה הם תורמים בדיוק לכלכלת ישראל,חוץ מהון שחור משחור,מיסים הרי הם לא משלמים מתוקף איזה חוק מטומטם,וגם ה-1% שהם כן משלמים הרבה מהם מחפשים דרכים להתחמק.מפעלי היצור כבר לא פה מזמן ככה שגם מקומות עבודה הם הפסיקו לספק,כל מה שנשאר זה לובי חזק שדואג לזכויות שלהם אבל בלי התחייבויות או איזה תרומה ממשית למדינת ישראל,למה ולמי הם מועילים חוץ מלעצמם,אה כן קחו דוגמא את משפחת כוזהינוף הבריונית שיושבת בבורסת היהלומים ומה שהיא עשתה בגבעת עמל,אז מה נשאר מבורסת היהלומים חוץ מספסרות,למה זה טוב ומי צריך אותם במדינת ישראל
    סגור