השוק

קוקה קולה ישראל מוציאה עובדים לחל"ת ומקצצת 10% בשכר בכירים

כתוצאה מירידה בהכנסות בשל עצירת עסקי המסעדנות, התיירות ואולמות האירועים נוכח משבר הקורונה, 600 מעובדי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים יוצאו לחל"ת ויקבלו מענק מיוחד. חלק מעובדי החברה צפויים לקיצוצי שכר
עינת שחק | 
קוקה קולה ישראל מוציאה עובדים לחל"ת (צילום ויקיפדיה, freepik)
מספר ימים לאחר שקווקה קולה העולמית הודיעה על עצירת קמפייני הפרסום במספר מדינות ברחבי העולם, המשבר פוגע גם בזירה המקומית: קוקה קולה ישראל מוציאה לחל"ת 600 עובדים מתוך כ-4,500, בשל פגיעת משבר הקורונה בחברה. עובדים אלה יקבלו מענק של 3,000 שקלים. בנוסף, צפוי קיצוץ של 10% משכר חברי ההנהלה והמטה, ו-5%-7.5% משכר המשתכרים מעל 15,000 שקל. 
הסיבה לצעדי הצמצום נעוצה בירידה בהכנסות של החברה המרכזית לייצור משקאות קלים כתוצאה מהגבלות הסגר שהושת על ענפי המסעדנות והתיירות, בהם בתי קפה, ברים, מסעדות, מלונות, אולמות אירועים ועוד. נוסף על כך בבעלות החברה גם מבשלת הבירה של טובורג וקרלסברג בארץ ועל כן ספגה ירידה גם כתוצאה מעצירת חיי הלילה. ההגבלות שהושתו על המשק פגעו בכ-30% מהכנסות החברה.
   
צעדים אלה מגיעים לאחר שורת מהלכים אותם ניסתה החברה ליזום תוך כדי המשבר כדי לצמצם את הפגיעה בהכנסות. כך למשל לפני מספר שבועות החלה בשיווק משקאות ישירות לצרכנים באתר משלוחים שהקימה נביעות, "נביעות ועוד", לאור העומס שחוו רשתות המזון אשר גרר ירידה בנגישות הצרכן למוצרי החברה. 
כמו כן, עם ראשית הנחיות הסגר, ביצעה החברה מחווה לחיזוק מסעדות שכונתיות ברחבי המדינה, במסגרתה יצרה תפריט ייעודי עם הטבות שהגיע לדלתות של עשרות אלפי בתים בישראל בצד מארז בקבוקים מבית קוקה-קולה.
קראו עוד ב-ice
מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים נמסר: "לאור משבר מגיפת הקורונה והתמשכות הפסקת הפעילות המהותית בשוק הצריכה מחוץ לבית, הכולל בין השאר מסעדות, בתי קפה, אולמות שמחה, חופי ים, בתי מלון, ברים וכו׳, החליטה החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע״מ על הוצאה של כ-600 עובדים מכלל עובדי הקבוצה לחל״ת. לעובדים אלה החליטה החברה בשיתוף ההסתדרות וועדי העובדים לתת מענק מיוחד של 3,000 ש״ח.
"כמו כן, החליטה החברה לקצץ בשכר ב-10% לחברי ההנהלה והמטה, ובין 5%-7.5% רק למשתכרים מעל 15,000 ש״ח. לאלו המשתכרים מתחת לסכום זה לא יבוצע קיצוץ בשכר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה