השוק

המסעדנים מוחים על המשך המגבלות: "כולנו איקאה"

בעלי מסעדות רבים אשר ראו את התורים המשתרכים מחוץ לסניפי חברת הריהוט השבדית, פתחו במחאה ברשת על היעדר ההקלות בגזרתם. חלקם אף מתכננים לפתוח את שירותי הטייק אווי גם בלא אישור ממשלתי 
עינת שחק | 
המסעדנים מוחים (צילום מתוך עמוד היוטיוב של ויינט, freepik)
לאחר שבתחילת השבוע חלו הקלות בסגר עם פתיחה הדרגתית של המשק, אשר אפשרה את פתיחת ענקית הריהוט השבדית, איקאה, בעלי עסקים בענף המסעדנות זועמים. על כן, עלתה קריאה בענף כי החל מהיום (ו') מסעדנים רבים יחזירו את שירותי האיסוף העצמי מהמסעדות. 
נציגי הענף פנו בדרישה לממשלה לאשר באופן חוקי פתיחת מערך טייק אווי למסעדות בכדי למנוע את קריסת העסקים, אך באם דרישה זו לא תאושר, עסקים רבים מתכננים לפתוח את שירותי הטייק אווי באופן עצמאי. אחד הזרזים לכך היו התמונות מהתורים בסניפי איקאה עם פתיחת מרכזי הקניות הללו, בהם נראה כי תקנות הבריאות שהתוותה הממשלה, על בסיס התו הסגול, לא נאכפו. 
קראו עוד ב-ice
מסעדנים רבים אינם זוכים בשלב זה לסיוע מהמדינה, ובעלי עסקים רבים בענף נפלו בין הכיסאות בבקשות להלוואות מהבנקים. אחת הסיבות לכך היא שמדובר בענף הנמצא בסיכון גבוה גם בשגרה, סיכון אשר גדל פי כמה נוכח השלכות מגפת הקורונה וסגירת העסקים.
על כן, בעלי עסקים בענף זה מתקשים לקבל הלוואות בנקאיות, וגם הלוואות בערבות מדינה אינן עומדות לרשותם, שכן בבנקים טוענים כי לא די בערבות של 15% מצד המדינה.
גם בעלי העסקים המעטים בתחום שהצליחו לעמוד בקריטריונים ואף קיבלו אישור לכך מהבנק - התבשרו להפתעתם שההליך בוטל. "יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה והמסעדנים נופלים בין הכיסאות, ללא פתרונות, עם כותרות בלבד", אמר ל"אייס" עו"ד רועי כהן נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל.
על כן, לא מעט בעלי מסעדות מביעים את מחאתם ברשתות החברתיות. כך למשל בקבוצת הפייסבוק של עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" עלו לפני שעות ספורות פוסטים ממיצג מחאה של נציגי הענף תחת הכותרת " הממשלה מוציאה להורג את עסקי המסעדות". 
 
"התחלנו במחאת העצמאיים בקפה שפירא האהוב שנאבק על חייו בזמן שתאגיד איקאה פתוח, ובעליה לפי מקורות אמינים מקורב לליצמן. ביבי ושאר המנוולים. איך לא! הגיעו מים עד נפש! כל בעלי עסקים קטנים שקורסים- לפתוח. אם רוצים שלט איקאה תכינו או שאני אכין לכם! אנרכיה ומהר", נכתב בעמוד של קפה שפירא.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה