השוק

מענק הסיוע לעסקים יעמוד על 400 אלף שקל. ומה מגיע לעצמאים?

הממשלה אישרה מענק בגובה 5.2 מיליארד שקל לעסקים קטנים שנפגעו מהמשבר, פעימה שנייה לעצמאים והארכת הסיוע לבני 67 ומעלה שאיבדו את עבודתם. רועי כהן, נשיא להב: "התוכנית חלקית וללא מענה ראוי למגזר העסקי"
עינת שחק | 
מענק לעסקים ולעצמאים (צילום freepik ,Istock)
הבוקר (יום ו') אושרה על ידי הממשלה תכנית סיוע לעסקים קטנים ולעצמאים. במסגרת המענק יינתן לעסקים עם מחזורי פעילות של עד 20 מיליון שקל מענק בגובה של עד 400 אלף שקל. גם עצמאים שהיקף פעילותם ירד ב-25% יקבלו מענק בפעימה השנייה עד לגובה של 10,500 שקל. כמו כן הוחלט על הארכת תוקף המענק לבני ה-67 ומעלה אשר איבדו מקום עבודת בחודש נוסף.
מענק לעסקים קטנים
המתווה כולל מענק ייעודי לעסקים קטנים עד מחזור של 20 מיליון שקל, אשר מחזור המכירות שלהם נפגע משמעותית בחודשים מרץ-אפריל וישולם על ידי רשות המיסים החל מחודש מאי. מתן המענק נועד במטרה לסייע בכיסוי ההוצאות הקבועות, ויינתן גם לעמותות המוגדרות כמוסד ציבורי זכאי. תקרת המענק עומדת על 400 אלף שקל כתלות במידת הירידה בפעילות. סכום הקצאת מענק ההשתתפות בהוצאות קבועות לעסקים קטנים עומד על גובה של 5.2 מיליארד שקל.  

קראו עוד ב-ice
עו"ד רועי כהן, נשיא להב מברך על התוכנית אך טוען כי אליה וקוץ בה: "אני שמח על בחירת המתווה המקצועי הנכון לפיצוי למגזר העסקים הקטנים והבינוניים - מתווה 'צוק איתן'. יחד עם זאת הגבלת המתווה בתקרה של 30% מהנוסחה של צוק איתן והחרגתם של העסקים שמחזורם השנתי עד 300 אלף שקל למודל חלופי - מביאה לכך שהתוכנית חלקית וללא מענה ראוי ומתאים למגזר העסקי.
"בכדי לפתור זאת, ומאחר ונוסחת המודל הכלכלי הנבחר הוא נכון אבל היישום שלו חלקי, מפאת חוסר בתקציב - אנו קוראים לרוה"מ בנימין נתניהו, להגדיל בצורה משמעותית את היקף הסיוע עבור המודל ותוכנית זו, היות ו-5.2 מיליארד ש"ח שיש בה כיום, לא יספיקו כדי לתת מענה אמיתי לאותם עסקים במטרה להשאיר אותם עם יכולת ביצוע וייצור כמנוע צמיחה שיחזיר את המשק לפעילות ויקלוט חזרה את מפוטרי החל"ת.
זה הזמן לפעול בצורה מקצועית כפי שמתרחש בכל מדינות העולם ולהזרים חמצן באופן מיידי למשק על הנזק שנגרם לו. כל ניסיון לתת פיצוי חלקי, יוביל לכך, ששכרנו ייצא בהפסדנו, ויוביל את כלכלת ישראל אל פי תהום. התוכנית הזו נמרחה למעלה משבועיים וחובה ליישם אותה באופן מיידי, בלי ביורוקרטיה, בלי סחבת, ישר לחשבונות הבנק של העסקים שמשוועים לסיוע. יש להם חשבונות לשלם, זה לא הזמן לגרירת רגליים ומשחקי התחשבנות. מי שסגר לאותם עסקים את הדלת זאת מדינת ישראל והיא צריכה לקחת אחריות מלאה ולא חלקית״.
מענק לעצמאים
בהמשך לפעימת הסיוע הראשונה ששולמה לעצמאים בחודש אפריל, יועבר מענק סיוע ייעודי לעצמאים שהיקף פעילותם ירד ב-25% לפחות בחודשים מרץ-יוני. המענק ייכנס ישירות לחשבון הבנק ויעמוד על שיעור של 70% מההכנסה החייבת החודשית הממוצעת, ועד לסכום של 10,500 שקל. בקבוצה זו נכללים גם שכירים בעלי שליטה.
את הבקשות למענק ניתן יהיה להגיש דרך אתר רשות המסים החל מהשבוע הראשון של חודש מאי. סכום הקצאת מענק הסיוע לעצמאים עומד על 2.8 מיליארד שקל. 
מענק לבני 67 ומעלה שאיבדו את מקום עבודתם
לאחר שהתברר כי בני ה-67 ומעלה שאיבדו את מקום עבודתם כתוצאה מהמשבר אינם זכאים לתביעת דמי אבטלה מביטוח לאומי, הוענק מענק הסתגלות מיוחד לפלח זה העומד על סך 4,000 שקל והוענק באפריל. בין ההחלטות שקיבלה הבוקר הממשלה היא הארכת מתן המענק בחודש נוסף, לחודש מאי. החלטה זו תקפה גם עבור מי שקיבל מענק באפריל וגם עבור מי שהסטטוס התעסוקתי שלו השתנה במהלך החודש. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה