השוק

הבורסה לני"ע משיקה קמפיין להקמת קרן חירום לאומית לעסקים

הבורסה לניירות ערך למען עסקים קטנים ובינוניים: קוראת לממשלה לאמץ תוכנית חירום שיזמה, הכוללת גיוס אגרות חוב באופן ייעודי לטובת העסקים המתקשים לעמוד בהשלכות משבר הקורונה 
עינת שחק | 
הבורסה לניירות ערך למען עסקים קטנים (צילום ויקיפדיה, freepik, יחצ)
הבורסה לניירות ערך קוראת לממשלה לצאת מיידית למהלך ייחודי לגיוס איגרות חוב. זאת, עבור קרן חירום לאומית שמטרתה הצלת העסקים הקטנים והבינוניים בישראל. הרקע להצעה מגיע נוכח משבר הקורונה, אשר יצר מצב בו ישנם כעת למעלה ממיליון מובטלים, ורבבות עסקים - רבים מהם עדיין סגורים - נמצאים על סף קריסה. 
על כן, צפויה הבורסה לעלות היום (ג'), ערב יום העצמאות, עם קמפיין ייעודי תחת ההאשטאג #זה העסק שלנו, הקורא לממשלה לאמץ את תוכנית החירום של הבורסה לניירות ערך להצלת עסקים קטנים ובינוניים.
במסגרת המהלך, בבורסה רוצים לרתום את אפשרות גיוס איגרות החוב, המשמשת באופן קבוע את הממשלה וחברות שונות לגיוס כספים בימי השגרה, באופן ייעודי לטובת העסקים הקטנים והבינוניים. 
 
קראו עוד ב-ice
שוק איגרות החוב הממשלתי בבורסה הוא אחד הפעילים בעולם ומהווה את אחת החוזקות של מדינת ישראל. הנפקת איגרות חוב מאפשרת לחברות ולממשלות לגייס כסף מהציבור, בתהליך דומה לזה שבו נוטלים הלוואה מהבנק. החברה או המדינה שמנפיקה את איגרות החוב מתחייבת להחזיר אותו במועד ובתנאים שנקבעו מראש. במילים אחרות, הציבור נותן הלוואה למדינה, שמתחייבת להחזיר למשקיעים את הכסף במועד מאוחר יותר, עם ריבית קבועה.
על פי הערכות המבוססות על כמות הבקשות שהגישו בעלי העסקים, היקף הסיוע הנדרש להצלתם עומד על כ- 30 מיליארד שקלים. ואולם, עד כה המדינה הקצתה סכום נמוך בהרבה עבור מטרה זו, של כ-8 מיליארד שקל. יתרה מזאת; בשל מכשולי ביורוקרטיה וחוסר יעילות, מרבית העסקים עדיין לא קיבלו סיוע - לא בדרך של מענק ולא בדרך של הלוואה.
איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך (צילום: קובי קנטור)

"לאורך עשרות שנים, הבורסה לניירות ערך מהווה כלי מרכזי ומשמעותי ביכולתן של חברות גדולות לגייס הון לטובת השקעות וצמיחה. עם זאת, איננו יכולים לעמוד מנגד כאשר רבבות בעלי עסקים ומעסיקים עומדים בפני קריסה. אנו בטוחים כי גיוס ייעודי באמצעות הבורסה והקצאה מהירה ויעילה של הכספים, יוכל לתת אוויר לנשימה לרבים מהעסקים הקטנים והבינוניים. אנו מבטיחים לעשות הכל על מנת להוציא לפועל את הפתרון באופן מהיר ופשוט", מסביר איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, את הרציונל מאחורי המהלך.
בבורסה מסבירים כי בעזרת הנפקת אג"ח בהיקף של כ- 22 מיליארד שקל ניתן יהיה להבטיח שהסכום החסר הדרוש, יועבר בבלעדיות וביעילות לעסקים הקטנים והבינוניים. מהלך זה, לראיית הוגי התוכנית, יתרום להשבת האמון של אותם עסקים בעשייה של הממשלה - רכיב הכרחי ביכולת המשק הישראלי כולו לצאת מהמשבר הכלכלי העמוק בו הוא נמצא.
על פי התוכנית, גיוס הכספים עבור הקרן הייעודית ייעשה בהשתתפות הציבור הרחב והמשקיעים המוסדיים. הציבור יוכל להיות שותף בהצלת העסקים וגם ייהנה מהריבית בגין מתן הלוואה למדינת ישראל בתנאים משתלמים.

קרדיט לקמפיין: 
משרד פרסום - סיטימדיה
מנכ"ל - דניאל וינר
סמנכ"ל קריאייטיב - ליאור ששון
סמנכ"לית לקוחות - נטלי דוטן
משרד הפקה - אוג
במאי - רני כרמלי
מנהל קריאייטיב - יורם בן ציון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה