השוק

משרד התיירות החזיר את פעילות הצימרים - אבל השאיר את התיירים בחוץ

צימרים ומלונות עם חדרים צמודי קרקע יוכלו בקרוב להיפתח, נשיא התאחדות המלונות: "זה לא פותר את הבעיה". במקביל, נדחה המועד בו יוכלו להיכנס תיירים מחו"ל וחברות התעופה שהודיעו על החזרת הטיסות משנות תכניות

איתי פת-יה |  2
צימרים (צילום freepik)
ענף התיירות מתחיל לחזור לפעולה. בישיבה שנערכה אתמול (ב') התקבל המתווה שהציג שר התיירות יריב לוין להשבת הפעילות בתחום. בתור התחלה, החל מיום ראשון צימרים ומלונות עם חדרים צמודי קרקע יוכלו לארח לקוחות.
כמו שנעשה בתחום המסחר, גם עבור תחום האירוח יגובש תו סגול עם הנחיות מפורטות עליהן יצטרכו להקפיד העסקים. במידה ומצב התחלואה מקורונה בישראל יחריף עד לשבוע הבא ההחלטה תישקל בשנית.
נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק בירך על ההחלטה אך לצד זאת אמר "אני צריך להחזיר את כל הענף, לא חלקים או שברירים ממנו. בענף יש 430 מלונות והוא מחזיק 41 אלף עובדים, כך שלהחזיר כמה צימרים ועוד שלושה מלונות עם צמודי קרקע לא יפתור את הבעיה".
"השבועיים הקרובים יהיו קריטיים בהתדיינות שלנו מול משרד הבריאות וחשוב שנגיע לסיכומים שיתנו לענף לחזור בצורה מסודרת ולא בצורה שתקשור לנו את הידיים והרגליים - הרי אנחנו לא חוזרים מ'דיי וואן' עם אותה התפוסה שהייתה לנו, אלא עם 20-25%. מלון בתפוסה כזאת מפסיד יותר מאשר מלון סגור".
קראו עוד ב-ice
במקביל, אתמול התבשרו גם חברות התעופה השונות על כך שהוארכה המגבלה על כניסת תיירים מחו"ל לישראל. בעוד שקודם לכן כניסתם הותרה החל מה-30 באפריל, המועד החדש הוא 16 במאי, מה שיותיר בינתיים את המלונות והצימרים שיפתחו תלויים בתיירות הפנים.
וויז אייר כבר הודיעה כי תשיב את הטיסות בקווים ללונדון ולווינה ב-1 במאי, ועם ההנחיה החדשה עדכנה כי תזיז את המועד בהתאם. כמוה עשתה גם חברת בריטיש איירווייז. בין החברות שהודיעו בימים האחרונים על החזרה לפעילות במהלך מאי נמצאות גם יונייטד ודלתא. אם עדיין ירצו לחדש את הטיסות כבר בתחילת מאי יאלצו להסתפק בטיסות להחזרת ישראלים מהיעדים בקווים שהן מפעילות ובהטסה של ישראלים אליהם.
(צילום: unsplash, pixabay)

כמו כן באל על סימנו את התאריך 9 במאי בתור מועד אפשרי לחזרה להפעלת הטיסות הסדירות, כך שאם לא ישנו את תכניותיהם בהתאם, גם אצלם יצטרכו להסתפק בנוסעים הישראלים.
באשר להשפעה של צעד זה על ענף המלונאות הישראלי, חייק לא חושש ומשיב כי כל עוד המתווה שיגובש במשרד הבריאות יהיה מקובל עליהם לא יהססו לפתוח את המלונות גם בלי לחכות לתיירים מחו"ל. "אנחנו מאד בונים על תיירות הפנים ואנחנו חושבים שזה יכול להיות חלק מהפתרון", הוא מסר, "לצד התיריים שלא נכנסים צריך לזכור שיהיו גם ישראלים שלא יסעו לחו"ל".
ואכן, ברשת מלונות בראון למשל מתכוננים לפתוח את המלונות פוליהאוס ובראון-ביץ' האוס כבר לאחר יום העצמאות. מנכ"ל החברה שלומי טחן הודיע כי "החזרה לפעילות ופתיחת הרשת תיעשה בהדרגה. בהתאם לביקוש ולמצב ההנחיות של משרד הבריאות נפתח מלונות נוספים. נקטנו במספר פעולות מהותיות כדי להבטיח אירוח בטוח אצלנו במלונות ואנחנו מקווים כי תהיה עונת תיירות פנים וחוץ מספקת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מחכים כבר לנפוש
    דור 04/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שיציעו המלונות יהיו בתפוסה מלאה עד 0 מקום!!! מחכים בקוצר רוח להתאוורר...
    סגור
  • 1.
    מי ילך לבית מלון בלי בריכה ובופה
    הזוי 04/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בטח לא...
    סגור