השוק

גיליאד סיינסז עם דיווחים חיוביים על תרופה לקורונה - והמניה מטפסת

חברת התרופות, אשר עורכת ניסויים בתרופה רמדיסיביר לטיפול בקורונה, שיחררה דיווחים חיוביים על קיצור זמן ההחלמה מהנגיף ומניית החברה עלתה ביותר מ-5.5% עד סיום יום המסחר
מערכת אייס | 
תרופה לקורונה (צילום Pexels, freepik)
חברת התרופות Gilead Science, אשר עורכת ניסויים בתרופה remdesivir במסגרת פיתוח טיפול בחולי קורונה, שיחררה אמש (ד') שני דיווחים חיוביים על אודות ההתקדמות בתרופה, ומניית החברה עלתה ביותר מ-5.5% עד סיום יום המסחר. 
בדיווחים עמומים, שאינם מכילים את התוצאות המלאות של הניסויים, הודיעה החברה כי מדובר בתוצאות חיוביות, והמכון הלאומי האמריקאי למחלות זיהומיות (NIAID) דיווח בהמשך מהבית הלבן, כי לתרופה היו תוצאות חיוביות חד משמעיות בהפחתת זמן ההחלמה מהמחלה. 
בשלב זה טרם מדובר בתרופה שתרפא חולים מהנגיף, אך הניסוי הראה כי היא מקצרת את זמן ההחלמה מהמחלה ל-11 יום לעומת 15 לעומת מטופלים בקסוצת הביקורת שלא קיבלו רמדיסיבר. הניסוי נערך על 1063 חולים המאושפזים בבתי חולים ולהם בעיות נשימה, אך שאינם מונשמים. 
בניסוי נוסף שנערך בקרב כ-400 חולים מרחבי העולם, הוכח כי מינון גבוה יותר של התרופה אינו בהכרח אפקטיבי יותר בקיצור זמן ההחלמה. ואולם החברה כן גילתה כי למועד מתן התרופה יש משמעות ביעילות הטיפול, וכי חולים המקבלים את התרופה בשלב מוקדם יותר של המחלה מתאוששים מוקדם יותר. יחד עם זאת לניסוי זה לא הייתה קבוצת ביקורת. כעת עוברת החברה לניסוי מורחב בלמעלה מ-5,500 חולים ברחבי העולם אשר חלקם גם מונשמים. 
גיליאד סיינסז פועלת בתחום התרופות מצילות החיים, ופיתחה עד כה תרופות לטיפול ב-HIV, הפטיטי B ו-C ושפעת. רמדיסיבר פותחה במקור לטיפול באבולה אך פיתוחה נעצר מאחר שלא הוכחה יעילותה למטרה זו. ואולם, עם התפרצות ה-COVID-19 שונתה התווייתה על בסיס מנגנון פעולתה.
במידה ותוצאות התרופה ימשיכו לספק נתונים מעודדים, ייתכן שהתרופה תאושר על ידי ה-FDA באישור בזק, ובתוך כך, ככל הנראה גם במדינות נוספות. אישור שכזה צפוי להזניק את שווי החברה לכמה מיליארדים, שכן אף שמחיר התרופה לא צפוי להיות גבוה במיוחד, הביקוש הרב עשוי להפוך אותה לבלוקבאסטר בתחום, משמע לתרופה הנמכרת בהיקף של למעלה ממיליארד דולר בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה