השוק

פייסבוק פרסמה דוחות: עלייה של 102% ברווח הנקי

הכנסות החברה עלו ב-18% והסתכמו ב1.17 מיליארד דולר. הסגרים בעקבות הקורונה הביאו לעלייה במספר המשתמשים הפעילים אך פגעו בהכנסות מפרסום. צוקרברג למשקיעים: "ההצלחה שלנו תלויה בעסקים הקטנים"
איתי פת-יה | 
מארק צוקרברג (צילום פייסבוק)
משבר הקורונה הביא לזינוק במשתמשים באפליקציות של פייסבוק – אולם לצדו פגע בהכנסות מפרסום. בדוחות שהחברה מפרסמת אתמול (ד') נכתב כי המגיפה החלה להשפיע החל משלושת השבועות האחרונים של הרבעון האחרון, אותו סיכמה עם הכנסות של 1.17 מיליארד דולר, עלייה של 18% לעומת 15 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. 
בדרך כלל פייסבוק פותחת כל שנה חדשה עם ירידה בהכנסות לעומת הרבעון הסוגר את השנה הקודמת, אולם השנה הירידה הייתה חריפה יותר – 16% לעומת 10% בתפר שבין 2018-2019. בדומה להסבר שסיפקה שלשום אלפאבית, החברה האם של גוגל, המשבר פגע גם בקרב המפרסמים בפייסבוק – פחות לקוחות ביקשו לפרסם, ואלה שכן העלו מודעות בפלטפורמות של החברה הסכימו לשלם עליהן פחות מבעבר.
מצב זה נראה, לדברי החברה, בכל האזורים בהם היא פועלת ובמידה יתרה באלו בהם הוטלו בהם סגרים על האוכלוסייה. בשיחה עם המשקיעים נאמר מטעם החברה כי פייסבוק חשופה במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים שצפויים לחתוך בהוצאות הפרסום בתקופה הקרובה. מייסד ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג הוסיף "העסק שלנו תלוי בהצלחתם של העסקים הקטנים". 
יחד עם זאת ציינו בחברה כי בשלושת השבועות הראשונים של חודש אפריל נרשמה התייצבות בהכנסות בפרסום, כשהמספרים היו דומים לאלו של הרבעון המקביל – נותר לראות עם ההתייצבות תישמר ברבעון הנוכחי או שמא הירידה שנראתה בחודש מרץ תחזור.
את שורת הרווח הנקי סגרה פייסבוק עם 4.9 מיליארד דולר הרבעון – עלייה של 102% מול הרבעון הראשון אשתקד. אולם הפער מיוחס לכך שברבעון המקביל נגרעו מהרווחים של פייסבוק 3 מיליארד דולר שזו שילמה במסגרת הסדר עם הרשויות בארצות הברית, עקב מעורבותה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה בתקופת המרוץ לנשיאות ב-2016.
ובזמן שהמפרסמים פחות נהרו לפייסבוק, באופן מתבקש בתקופה זו המשתמשים דווקא בילו זמן רב באפליקציות השונות שלה – פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר. מספר המשתמשים הפעילים מדי יום בפייסבוק לבדה עלה ב-11% ל-1.73 מיליארד, ובכלל האפליקציות עלייה של 10% ל-2.64 מיליארד.
קראו עוד ב-ice
צוקרברג הצביע על כך שבאיטליה למשל נרשם גידול של 70% בשימוש ביישומי החברה. באזורים שהחיים בהם הואטו במיוחד בשל המשבר נראתה עלייה של 50% בהתכתבויות באפליקציות של פייסבוק. במהלך חודש מרץ, כך חושפים בחברה, זינק משך השהייה בשיחות הוידאו באלף אחוזים. רק לאחרונה הודיעה פייסבוק כי תרחיב את מגבלת המשתמשים לכל וידאו צ'אט ל-50 איש, לעומת 8 קודם לכן, ובדומה לכך גם בשיחות הוידאו בוואטסאפ המגבלה הורחבה מ-4 משתמשים ל-8.
בפייסבוק יודעים כבר כי המצב עשוי להשתנות וצופים ירידה בפעילות ככל שתצלח ההתמודדות עם הנגיף במדינות השונות ויוקלו ההגבלות. בחברה לא סיפקו תחזית להמשך בשלב זה בשל חוסר הוודאות שמאפיין ימים אלה, אך מסרו כי יחתכו את ההוצאות השנה ל-52-56 מיליארד דולר, זאת לעומת 54-59 מיליארד שהיו בתכנית טרם המשבר.
בחברה מסרו כי יחסכו בהוצאות התפעוליות בתחומי השיווק, האירועים והנסיעות העסקיות. כמו כן, על אף שמצבת העובדים צפויה לעלות השנה ב-10,000 איש, איוש המשרות העסקיות יואט. ועדיין, גם אחרי קיצוץ זה הוצאות החברה יעלו השנה, ולאור צפי לירידה נוספת בהכנסות, בפייסבוק צופים כי הדבר יפגע בשורת הרווח התפעולי בסוף 2020. בינתיים לאחר פרסום הדוחות מניית החברה עלתה בקרוב ל-9%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה