השוק

מנכ"ל חודש מרץ: איל וולדמן, האיש שהרוויח מיליארד שקל

מייסד מלאנוקס צפוי להכניס לכיסו בקרוב למעלה מ-240 מיליון דולר עם אישור המכירה שלה לאנבידיה. מי שלפני שני עשורים עזב את היזם אביגדור לנץ רגע לפני אקזיט אחר, זוכה עתה לקטוף את הפירות שגידל בעצמו
מערכת אייס |  1
איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס (צילום מלאנוקס טכנולוגיות)
אחרי שנה של המתנה, בה כבר עלה החשש שעסקת חייו לא תצא לפועל, החודש איל וולדמן כבר היה יכול לנשום לרווחה. רשות ההגבלים העסקיים בסין אישרה סוף סוף את מכירתה של מלאנוקס, אותה ייסד, לענקית השבבים אנבידיה תמורת 6.9 מיליארד דולר.
מלאנוקס, המפתחת שבבים ורכיבים בתחום תקשורת הנתונים המהירה הונפקה בנאסד"ק ב-2007 עם שווי שוק של 510 מיליון דולר. לאורך שנות פעילותו בחברה וולדמן מצא עצמו מתמודד עם כמה מכשולים. ב-2013 וולדמן, ששימש גם כמנכ"ל החברה, נאלץ לרדת מכס היו"ר עקב הצבעה של בעלי המניות מקרב הגופים המוסדיים שהתנגדו לכפילות התפקידים. עקב כך החליט להפסיק את המסחר בחברה בישראל.
כמה שנים לאחר מכן בסוף 2017 קרן סטארבורד שהחזיקה ב-11% ממניותיה של מלאנוקס יצאה למאבק להחלפת הדירקטורים ובהם את וולדמן עצמו. לטענתה האחרון הזניח את ערך המניה כששם את הפוקוס על מחקר ופיתוח בלבד. בסופו של דבר וולדמן נותר בתפקידו והצדדים הגיעו להסכם. 
קראו עוד ב-ice
להקמתה של מלאנוקס הגיע וולדמן רגע לפני שעזב את שותפיו הקודמים בחברת גלילאו, בהם היזם אביגדור לנץ, בעקבות חילוקים דעות שהתגלעו ביניהם. לא הרבה זמן לאחר מכן ראה איך הם קוטפים את הפירות עם אקזיט של 2.7 במסגרת מכירתה לגלילאו, בזמן שהפרויקט החדש שלו עדיין בחיתולים.
עתה, עם אישור המכירה של מלאנוקס, הגיעה גם שעתו היפה של וולדמן, שצפוי לשלשל לכיסו כ-27 מיליון דולר מהעברת השליטה לאנבידיה, זאת לצד 239 מיליון דולר נוספים במזומן ממכירת 3.4% ממניות החברה בהן החזיק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנבידיה הסינית?
    אמא אמריקה 04/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוך גוטה הפוך
    סגור