עסקים

טוויטר פרסמה דוחות: הרווחים נמחקו, במקומם הפסד של 8 מיליון דולר

המדיה החברתית קוטעת רצף של רווח בן שנתיים, בעקבות משבר הקורונה שהכה בחוזקה בחברה והביא להאטה חדה בהכנסות מפרסום. הנחמה: מספר המשתמשים הפעילים מדי יום זינק בכל אזורי הפעילות החזקים
איתי פת-יה | 
טוויטר (צילום istock)
משבר הקורונה מעביר את טוויטר מרווח להפסד. בדוחות רבעוניים שפרסמה אתמול (ה') רשת המדיה החברתית היא חושפת צלילה של 104% בשורה התחתונה לעומת התקופה המקבילה, וסוגרת את הרבעון הראשון של 2020 עם הפסד של 8.4 מיליון דולר – זאת בהשוואה ל-191 מיליון דולר שהרוויחה בתחילת 2019. מאז פרסום הדוחות מניית החברה ירדה ב-7.75%.
פגיעה זו ברווחים מיוחסת להאטה בצמיחת ההכנסות מפרסום. בדומה למה שמסרו בדוחותיהן השבוע פייסבוק ואלפאבית, החברה האם של גוגל, גם בטוויטר מציינים כי השבתת הפעילות העסקית במדינות רבות בעקבות משבר הקורונה גרמה ללקוחותיה לסגור את הארנק ולצמצם בהוצאות על פרסום אצלה.
ההכנסות מפרסום צמחו במהלך הרבעון ב-0.4% בלבד בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד, והסתכמו ב-682 מיליון דולר. בחברה ציפו לצמיחה גבוה יותר אך התפרצות הנגיף טרפה את הקלפים. במכתב שהפיצה לבעלי המניות ערכה טוויטר הבחנה בין שתי תקופות ברבעון: עד מחצית מרץ, וזו שלאחר מכן – בה ניכרה פגיעה של 27% בהכנסות מהמפרסמים. ירידה זו היא זו שקטעה בסופו של דבר רצף בן שנתיים של רווחים בטוויטר.
קראו עוד ב-ice
ההכנסות מכלל הפעילויות הסתכמו ב-807.6 מיליון דולר, עלייה של 3% לעומת 786.8 מיליון דולר לפני שנה. ברשת החברתית יכולים להתנחם בכך שימי הריחוק החברתי  הביאו איתם קפיצה של 24% במספר המשתמשים הפעילים מדי יום, שעמד בסוף הרבעון על 166 מיליון, בהשוואה ל-134 מיליון בתקופה המקבילה. בחברה ציינו כי בכל עשרת אזורי הפעילות החזקים ביותר שלה הצמיחה הייתה בשיעור דו-ספרתי. מבחינת המספרים שנצפו ברבעון הקודם מדובר בעלייה של 9%, מ-151 מיליון בסוף 2019. 
עוד בדומה לפייסבוק, גם טוויטר בחרה שלא לפרסם תחזית להמשך בדוח הרבעוני. אולם, בשיחה עם המשקיעים העריך סמנכ"ל הכספים של החברה כי הירידה בהכנסות מפרסום שאפיינה את המחצית הסוגרת של חודש מרץ תימשך אל תוך אפריל. כדי לכסות על הנזק, בטוויטר מתכננים לקצץ בהוצאות על גיוסים ולדחות את הקמת מרכז הדאטה שתוכננה בהמשך השנה.
כמו כן, בחברה הצביעו על צמיחה מחודשת בהכנסות מפרסום במדינות אסיה, זאת במקביל להסרת ההגבלות על התנועה בהן וניסיונן לבסס שגרה חדשה בצל הנגיף. בד בבד, טוויטר תסיט את הפוקוס לפעילותה בתחום קידום אפליקציות בתוך הפיד שלה, ממנה היא מקווה להגדיל את ההכנסות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה