השוק

גיליאד: אושרה תרופה נגד קורונה. אז למה המנייה ירדה?

לאחר תוצאות חיוביות לניסויים, התרופה רמדיסיביר של גיליאד סיינסז קיבלה אישור חירום מה-FDA. יחד עם זאת, במהלך המסחר ירדה המניה ב-5% ולאחר המסחר עלתה בכ-2%. מה ההסבר לכך?  
מערכת אייס | 
וירוס הקורונה (צילום pixabay)
לאחר תוצאות חיוביות לניסויים, התרופה רמדיסיביר של גיליאד סיינסז קיבלה אישור חירום מה-FDA, מנהל התרופות והמזון בארה"ב. יחד עם זאת, עם אישור התרופה, מניית החברה ירדה בכ-5%.  
האישור התקבל מספר ימים לאחר שניסוי רשמי שנערך על ידי המכון למחלות אלרגיות וזיהומיות (NIAID) של ממשלת ארה"ב הניב תוצאות חיובית והראה שיפור בפרק זמן ההחלמה מהנגיף. על פי תוצאות הניסוי, פרק זמן ההחלמה קוצר בארבעה ימים בקבוצת הניסוי לעומת קבוצת הביקורת.  המשמעות של אישור חירום היא שכעת ניתן לטפל באמצעות התרופה בחולים עם קשיי נשימה משמעותיים, קרי רמות חמצן נמוכות בדם או חולים מונשמים. 
קראו עוד ב-ice
אמנם אין מדובר בתרופה המרפאת את המחלה, אך לקיצור זמן ההחלמה מהמחלה ישנה משמעות הן החלמת החולים כמו גם על משאבי מערכות הבריאות – אשר זמן רב ומשאבים יוכלו להתפנות מצידן לחולים נוספים.
במהלך המסחר המנייה ירדה בכ-5% ולחר המסחר עלתה בכ-2%. הסיבה לכך, על פי הערכות בענף, היא מאחר שמשקיעי ביוטק מנוסים מבינים שאין בתרופה כזו כסף. משקיעים שאינם בקיאים בעולמות הביוטק, במורכבות הרפואה והמדע הביולוגי, מבססים את החלטות ההשקעה שלהם על כותרות בחדשות – אך אלה משתנות מרגע לרגע. 
נוסף על כך, ההערכה היא כי גם חברה אשר תמצא תרופה לנגיף לא תצליח להפוך אותה לרווחית או למשתלמת במיוחד; במקרה של גיליאד, החברה הודיעה כי תתרום את כל 1.5 מיליון המנות של רמדסיביר שיוצרו זה מכבר בחודשים האחרונים, בהשקעה ניכרת מצד החברה לחולים בארה"ב. מלבד זאת מסרה החברה כי בכוונתה להשקיע מיליארד דולר בהמשך פיתוח וייצור התרופה התחייבויות מסיביות אשר ספק אם יניבו תשואה כספית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה