השוק

מצמצם את החוב: תשובה מכר את אלעד מגורים הפרטית ל-JTLV 2

יצחק תשובה ממשיך להנזיל את אחזקותיו כדי לסגור חוב פרטי של כ-1.4 מיליארד שקל. טייקון הגז נאלץ למכור את השליטה בשווי נמוך ב-15 מיליון שקל מזה שהציב במקור, לאחר שמתעניינת אחרת נסוגה מהעסקה
איתי פת-יה |  5
יצחק תשובה, אריאל רוטר (צילום wikimedia, מתוך עמוד הפייסבוק של פנאי פלוס Pplus)
חברת הנדל"ן אלעד מגורים החדשה, בבעלותו הפרטית של יצחק תשובה נמכרה. בסוף השבוע נסגרה העסקה מול הרוכשת קרן JTLV 2, שתקבל 70.7% ממניות החברה תמורת 195 מיליון שקלים. תשובה יוותר עם 25% מהמניות, וב-4.3% הנותרות יחזיק מנכ"ל אלעד מגורים החדשה רונן יפו.
מוקדם יותר החודש ניהל תשובה מגעים למכירת החברה לישראל-קנדה שבבעלות אסי טוכמאייר וברק רוזן, לפי שווי של 290 מיליון שקלים. אולם העסקה התעכבה לאחר שבישראל-קנדה ביקשו לבחון מחדש את שוויה של אלעד מגורים החדשה, ובהמשך הציעו עבורה 250 מיליון דולר.
הבעלים יצחק תשובה ביקש תמורה גבוהה יותר אולם המו"מ לא השביל. ואכן, המכירה ל-JTLV 2 משקפת לחברה שווי נמוך יותר מזה שביקש תשובה – 275 מיליון שקלים – אך מנגד גבוה מזה שהציעו בישראל-קנדה.
קראו עוד ב-ice
למעט חובותיה של קבוצת דלק לבנקים ולמחזיקי האג"ח שלה, לתשובה חוב פרטי לבנקים המוערך ב-1.4 מיליארד שקל. על רקע זה, מנסה האחרון בימים אלה להנזיל חלק מאחזקותיו ובמסגרת זאת מכר לקבוצת הנדל"ן חג'ג' קרקעות בבעלותו במתחם בבלי בתל אביב, והעמיד למכירה את מלון מלכת שבא באילת.
לאלעד מגורים החדשה כ-2,000 יחידות דיור בסך הכל, הן בפרויקטים שהושלמו והן בכאלה בהקמה, ולצדם כ-50 אלף מ"ר שטחי משרדים וכ-40 מ"ר קרקעות לשימוש חקלאי.
החברה מסרה בהודעה לתקשורת "במבנה הבעלות החדש נמשיך להצעיד את החברה ליעדים חדשים, כעת ביחד עם השותפים החדשים מקרן JTLV: עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן. אני מודה ליצחק תשובה על האמון והתמיכה בהפיכתה של החברה לחברה מובילה ובעלת חזון מרשים. נמשיך לשרת את ציבור הלקוחות המסור שלנו, ונמשיך להוביל את החברה בבניין הארץ".
בהודעה מטעם קרן JTLV 2 נכתב "ענף המגורים בישראל הוא תחום שאנו רואים בו יעד השקעה מרכזי בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי בשנים הקרובות. אלעד ישראל מגורים החדשה מחזיקה בפרויקטים איכותיים בהיקף של אלפי יחידות דיור בשלבים שונים של תיכנון וביצוע בתל אביב, ראשון לציון, ירושלים וכפר סבא, וכן בעתודות קרקע משמעותיות בעלות פוטנציאל השבחה בתל אביב והוד השרון".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    תשובה
    אלכס 05/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבין בגלל שיש מכול סוגי מצב סוציואקונומי אסור לאנשים אחרים להצליח
    סגור
  • 4.
    תשובה
    אלכס 05/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשובה רק בתחילת הדרך הוא עוד יפתיע בגדול אבן אדם מחזיר חובות כמו מלך יש לו תזרים בלי סוף
    סגור
  • 3.
    חוב
    ספי 05/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשובה המתנשא מעל כולם חשב שהוא מלך העולם...שכח מאיפה הוא בא וגם אשתו שחצנית זזה העונש מאלוהים..אמן
    סגור
  • 2.
    למה אתם עובדים על הציבור יש לו חוב של 8 מיליארד שח
    אור 05/2020/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שום מכירה לא תסכור לו את החוב,צריך להלאים את האסדות היום ולמנות כונס נכסים לכל אחזקותיו !!!
    סגור
  • 1.
    בעיות של טייקון
    אחד מהעם 05/2020/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צרות של עשירים, פרסום מטומטם בעת שיש עשרות או מאות אלפי אנשים ,בעיקר צעירים שאין להם לא פרנסה וללא אפשרות קיום כלל,מעשה נבזה !!!
    סגור