השוק

יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח, בדרך החוצה על פי הערכות

את המהלך מובילים יו"ר החברה דני נווה ובעלי מניות בחברה. בדירקטוריון התגבש מועמד מוביל שכבר קיבל פנייה בעבר לתפקיד. ועד העובדים שיגר ליו"ר מכתב חריף: "המהלך נובע מלחצים לא ראויים מצד בעלי מניות"

שרון טל |  1
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יורם נווה)
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח, צפוי לסיים בקרוב את תפקידו, פחות משנתיים ממינויו, כך לפי הערכות בחברה. בתקופה האחרונה הועלתה בסביבת החברה ביקורת קשה על התנהלותו של נווה כמנכ"ל, מה שהוביל גורמים בחברה להוביל את החלפתו. מי שעל פי הערכות מוביל את המהלך הוא יו"ר כלל ביטוח דני נווה, מי שפעל למינויו של יורם נווה באוגוסט 2018. ככל הנראה גם תומכים במהלך אייל לפידות, כיום מנכ"ל שיכון ובינוי ולשעבר מנכ"ל הפניקס, ומורי ארקין, המחזיקים במניות בחברה. 
הערכות נוספות מדברות גם על לחצים של בעלי מניות שאינם בעלי שליטה, אשר מעוניינים בשינוי התנהלות לאחר שמעמדה של כלל ביטוח נשחק בשנים האחרונות, ושווי השוק שלה בבורסה עומד כיום על כ-2.181 מיליארד שקלים בלבד.


המנכ"ל הבא: מועמד חדש-ישן?

המועמד המוביל להחלפתו של נווה הוא רונן אגסי, ב-3 השנים האחרונות ראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי, ובעבר מנכ"ל חברת האחזקות הראל השקעות ומנהל הכספים בקבוצת הראל. אגסי רואה חשבון במקצועו, ומשמש במקביל לתפקידו הנוכחי, גם כיו"ר דירקטוריון זרוע הבנקאות וההשקעות של לאומי – "לאומי פרטנרס".
 מועמדותו של אגסי למנכ"לות כלל ביטוח אינה מקרית, הוא נחשב למנהל מוביל שיכולותיו מוכרות היטב לבכירי כלל ביטוח, ביניהם גם בעלי מניות. אגסי אף זכה להצעה לשמש מנכ"ל החברה טרם מינויו של נווה ב-2018, אך דחה אותה עת שמילא את תפקידו בבנק לאומי במשך שנה וחצי בלבד.
ועד העובדים במכתב חריף ליו"ר כלל ביטוח
המנכ"ל הנוכחי יורם נווה מוכר כיקיר ועד העובדים ובין הצדדים מערכת יחסים טובה. עם היוודע הדבר, שיגר יו"ר ועד עובדי כלל רוני רז  מכתב חריף ליו"ר החברה דני נווה בו הביע את התנגדותו למהלך "וועד העובדים נדהם לגלות את האפשרות שמר נווה יוחלף, ועוד שדירקטוריון כלל כבר סימן את מחליפו מבלי לשמוע את עמדת הוועד".
עוד נכתב לדני נווה: "הובלת המהלך על-ידיך נובעת מלחצים שהופעלו עליך באופן אישי על ידי אחד מבעלי המניות המהותיים בחברה – לחצים שאינם ראויים ובוודאי שאין זה ראוי להיכנע להם".

קראו עוד ב-ice


הוועד הדגיש במכתב כי הצעד הנוכחי משמעותו הפרת חובת סעיף 106 בחוק החברות, לפיו כל דירקטור בחברה חייב להפעיל שיקול דעת עצמאי, ובשל הנסיבות החליטו לפנות בעניין גם למפקח על הביטוח מר משה ברקת "יפה היה עושה הדירקטוריון בראשותך אם היה עומד על קיום החובה" נכתב.

מדירקטוריון כלל ביטוח ופיננסים נמסר: "דירקטוריון החברה מחוייב אך ורק רק לטובת החברה והשאת תשואות לבעלי מניותיה ומפעיל שיקול דעת עצמאי ואחראי לטובת החברה וכל בעלי העניין שלה כולל עובדיה המסורים של החברה ודוחים על הסף את כל האמירות והרמיזות האחרות". 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החברה שוקעת כבר שנים
    אבבא 05/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם צריך לשלוח את 'ני נווה הביתה.תועלתו אפסית.יותר מדי שנים בתפקיד,ואז עוד יותר מסתאבים.
    סגור