השוק

אל על הודיעה על דחיית חזרתה לפעילות עד סוף מאי

בדיווח לבורסה הודיעה חברת התעופה כי תשהה את החזרת פעילות הטיסות המסחריות נוכח המשך חובת הבידוד ל-14 ימים לנוחתים בישראל, כמו גם ביקוש נמוך לטיסות נוסעים
מערכת אייס | 
אל על (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אל על/ Yochai Mossi)
אתמול בערב (ג') הודיעה אל על בדיווח לבורסה כי תשהה את החזרת פעילות טיסות נוסעים עד לסוף חודש מאי. זאת, נוכח הודעת משרד הבריאות על הקלות תנועה בשל משבר הקורונה, אך הותרת חובת הבידוד משך 14 ימים לנוחתים בישראל. 
בשלב זה חובת הבידוד תקפה לכל הפחות עד ה-16 במאי. מועד זה גם היה אמור להיות התאריך בו תחזיר חברת התעופה את טיסות הנוסעים לפעילות, ואולם בהיעדר בהירות לגבי הנחיית הבידוד, כמו גם הביקוש הנמוך לטיסות נוסעים, הודיעה החברה על הארכת חזרתה לפעילות. בתוך כך, הודיעה אל על כי היא ממשיכה בהטסת טיסות מטען מישראל ואליה תוך שימוש במטוסי תובלת נוסעים לצורך כך. 
קראו עוד ב-ice
בשלב זה עתידה של החברה והמשך פעילותה לוט בערפל, שכן אל על הגישה בקשת סיוע למשרד האוצר בשל עצירת פעילותה נוכח משבר הקורונה. בימים אלה היא נמצאת במשא ומתן מול בנק דיסקונט ולאומי על הלוואה בגובה 400 מיליון שקל בערבות מדינה בגובה 75%. נוסף על כך הוציאה החברה מאות מעובדיה לחל"ת וצפויה לבצע פיטורי צמצומים של כ-1,000 מעובדיה לצורכי התייעלות והשגת האישור להלוואה האמורה. 
לאחר דיונים שנערכו בבית הדין לענייני עבודה בשבוע שעבר בנושא קרן הפיצויים של עובדי אל על, בתחילת השבוע אישר בית המשפט לחברת התעופה למשוך 105 מיליון שקל מהקרן, מתוך 115 מיליון שקל שנדונו.
מדובר בקרן שנפתחה על ידי המדינה לפיצויי העובדים ולצורך תשלומי פנסיה עם הפרטת אל על. בקרן הצטבר עד כה סכום של כחצי מיליארד שקל, מתוכו ביקשה החברה למשוך 115 מיליון לצורך שיפור תוכנית ההתייעלות שלה והשגת ההלוואה הנדונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה