השוק

סלקום: צפי להפסד של כ-46 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה

חברת התקשורת הודיעה כי הפסדיה ברבעון הראשון של 2020 מוערכים ב-42-46 מיליון שקל. בנוסף, דירקטוריון החברה הנחה אותה לגיוס חוב של 200 מיליון שקל. אבי גבאי: "מהלכים שנועדו להשיב את סלקום לרווחיות"
עינת שחק | 
אבי גבאי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אבי גבאי, Istock)
סלקום הודיעה הבוקר (ד') כי לקראת פרסום דוחות החברה ב-21 במאי, החברה צופה הפסד של 42-46 מיליון שקל. נוסף על כך, היא נערכת לגיוס חוב פוטנציאלי של כ-200 מיליון שקל בהוראת דירקטוריון החברה. 
בתוך כך, חברת הדירוג מעלות אישררה דירוג ilA שלילי להצעה הפוטנציאלית של הנפקת אגרות חוב של החברה, המבוסס על דירוג שניתן לחוב החברה באוגוסט האחרון בשל שחיקה בביצועים התפעוליים והעלייה במינוף.
ואולם, בדיווחה מסייגת החברה ומסבירה כי 37 מיליון שקל מתוך הסכום הינו הפסד "על הנייר" הנובעים מהפסדים בהשקעות בשוק ההון כתוצאה ממשבר הקורונה, וכי מאז חלה עלייה בתשואות התיק של חברת התקשורת.
התוצאות המקדמיות לרבעון הראשון נובעות, לדברי החברה, מהשפעות שליליות של המשבר הנוכחי על ביצועי שירותי הנדידה של החברה, מכירות ציוד קצה והתיק המנוהל של סלקום.
קראו עוד ב-ice
"למרות משבר הקורונה, אנו ממשיכים בתוכנית העבודה שלנו. מהלך גיוס החוב הינו רובד נוסף מתוכנית זו והוא מצטרף למהלכים אסטרטגיים שביצענו מאז תחילת השנה, בהם מזכר הבנות מחייב לרכישת גולן טלקום וההסכם עם נציגות העובדים. שורת מהלכים אלה ואחרים שנבצע בהמשך נועדו להשיב את סלקום לרווחיות ולחזק את מעמדה כקבוצת התקשורת המובילה בישראל", אמר על התוצאות אבי גבאי, מנכ"ל סלקום.
החברה פרסמה תוצאות לא סופיות לרבעון הראשון המבוססות על הערכות: 

את תחזית הירידה צפתה החברה כבר עם פרסום תוצאותיה השנתיות ל-2019. את השנה שעברה חתמה החברה עם הפסד של 107 מיליון שקל וירידה של 76% ברווח התפעולי. החברה רשמה יציבות בהכנסות שעמדו על 3.7 מיליארד שקל, עלייה של 0.5% מ-2018, אך עם חוב בשיעור של 2.5 מיליארד שקל. מניית החברה צללה במהלך 2019 ביותר מ-50%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה