השוק

פייבר פרסמה דוחות: הכנסות של 34.2 מיליון דולר

החברה הישראלית שהונפקה בקיץ האחרון מציגה עלייה בהכנסות, גידול במספר הקונים דרך הפלטפורמה שלה, וכן צמיחה בגובה העסקאות הממוצע. החברה אמנם טרם הגיעה לרווחיות, אבל הצליחה לצמצם את ההפסד
איתי פת-יה | 
Fiverr (צילום ויקיפדיה)
פייבר הישראלית מציגה שיפור בתחילת 2020. בדוחות שפרסמה החברה לרבעון החולף היא מציגה עלייה בהכנסות ובמספר הקונים דרכה וצמצום ההפסדים.
את הרבעון החולף סגרה פייבר (Fiverr) עם הכנסות של 34.2 מיליון דולר, לעומת 23.75 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 44%. החברה טרם הגיעה לרווחיות, אך צמצמה את הפסדיה. אלה עמדו בסוף הרבעון על 6.15 מיליון דולר, ירידה של 31.2% מהפסד של 8.94 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019.
החברה, שהונפקה בקיץ האחרון מפעילה זירת מסחר מקוונת של פרילנסרים מרחבי העולם המציעים שירות שונים, שניתן לקבל דרך הרשת – החל מעיצוב גרפי ותכנות, דרך ייעוץ כלכלי וכתיבת תוכן, ועד הפקה מוזיקלית. ברבעון האחרון נוספו לזירת המסחר של פייבר 30 קטגוריות שירות חדשות.
גם במחיר ההוצאה הממוצע לקונה בפלטפורמה נרשמה צמיחה, וזה כעת עומד על 177 דולר, מול 150 דולר ברבעון הפותח של 2019. שיעור ההכנסות במדינות ששפת האם בהן אינה אנגלית מהווה נכון לסוף הרבעון החולף על 32%, בעוד שבתקופה המקביל זה עמד על 30%.
עוד צמחו ההכנסות שמקבלת פייבר מכל עסקה בגין עמלה שהיא גובה בין מזמין השירות לפרילנסר המספק אותו. הכנסה מעמלה זו הגיעה ברבעון האחרון ל-27.1% בממוצע מכל עסקה, גבוה ב-1.5% בהשוואה ל-26.7% בתחילת השנה שעברה.
קראו עוד ב-ice
בחברה ציינו כי עם השבתת הפעילות העסקית בחודש מרץ נרשמה האטה בפעילותה, אך לאחר מכן נרשמה התאוששות ואף התחזקות. הסבר אפשרי לכך הוא שכירים שפוטרו או הוצאו לחל"ת וחיפשו מקור הכנסה חלופי, ומנגד חברות שפיטרו עובדים וכיסו על צמצום כוח האדם דרך עבודה מול פרילנסרים. לחלופין, ייתכן כי חברות במשק שעברו לעבודה מהבית חיפשו אחר פתרונות מקוונים לעבודות שהיו מספקים להם בעבר עסקים שנסגרו.
תחזיות פייבר להמשך 2020 צופות הכנסות בטווח של 145.5-147.5 מיליון דולר, גבוה מהערכותיה מלפני שלושה חודשים שחזו הכנסות של ע-140 מיליון דולר. באשר להפסד התפעולי, זה עתיד להגיע, על פי תחזית החברה לבין 7-9 מיליון דולר, גם כן נמוך מהתחזית הקודמת שצפתה הפסד תפעולי תזרימי בגובה 13-15 מיליון דולר.
פייבר הנופקה רק ביוני האחרון, לפי שווי שוק של 650 מיליון דולרים. מאז מניית צמחה בכ-90%, המשקפים לה כיום שווי של 1.5 מיליארד דולר לערך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה