השוק

דלק נפטרה משארית אחזקותיה בהפניקס, תקבל 60 מיליון שקל

לאחר שהעבירה את השליטה בחברת הביטוח, קבוצת האנרגיה מכרה את המניות האחרונות בהן החזיקה כחלק מעסקת החלף. התמורה תקל על התזרים של דלק כמה ימים לפני הדיון בעליון בעניין החוב ללאומי
איתי פת-יה | 
חצי שנה לאחר שמכרה את השליטה בה, דלק מחסלת את שארית אחזקותיה בהפניקס. קבוצת האנרגיה הודיעה היום (ב') כי השלימה את מכירה של מניות חברת הביטוח בהן החזיקה עד כה כחלק מעסקת החלף מול בנקים.
דלק מכרה בעסקה מחוץ לבורסה 4.9% ממניות הפניקס עבור 201 מיליון שקל, סכום המשקף מחיר של 16.1 שקל למניה. התמורה תשמש את הקבוצה לשחרור פקדונות בסך 60 מיליון שקלים שהחזיקו הבנקים במסגרת עסקת ההחלף שבוצעה בעבר.
לפני שבועיים מכרה הקבוצה נתח נוסף של 4.9% ממניות הפניקס, גם הוא הוחזק אצלה בעקבות עסקת החלף. התמורה על עסקה זו הייתה לפי שווי של 17.1 שקל למניה ובסכום כולל של 214 מיליון שקל. בעקבותה שיחררה דלק 82 מיליון שקל שהוחזקו בפיקדון.
קראו עוד ב-ice
עם המכירה הנוכחית יצאה דלק סופית מההשקעה בהפניקס, זאת אחרי שבסוף אוקטובר האחרון אושרה עסקת מכירת השליטה בחברת לקרנות סנטרבריג' (75%) וגלאטין פוינט (25%).
קבוצת האנרגיה של יצחק תשובה סובלת ממצוקה תזרימית, עם חובות בסכום כולל של כ-8 מיליארד שקל שרובצים עליה, מתוכם כ-6 מיליארד שקל במסגרת חוב שאינו מגובה בבטחונות למחזיקי אגרות החוב, והשאר לבנקים בארץ ובחו"ל.
לפני פחות משבוע אישר בית המשפט המחוזי לבנק לאומי למכור 5.7% ממניות דלק קידוחים בשווי 280 מיליון שקל, ששועבדו לו בגין חוב שיתרתו 100 מיליון שקל. אולם, דלק ערערה על ההחלטה ועל כן הייתה צריכה להפקיד 50 מיליון שקל בידי הבנק עד לדיון בערעור בעליון ביום חמישי הקרוב. בו בעת, מחפשים בלאומי למכור את ההלוואה לגוף אחר, עסקה בה הפניקס הביעה התעניינות אולם נסוגה ממנה בהמשך. 
אם בעליון ידחו את הערעור, דלק צפויה לאבד לא רק את אותן מניות דלק קידוחים, אלא גם את החלק היחסי שאלה הקנו לה בתמלוגים ממאגרי הגז בהם שותפה החברה – עליו בין השאר בונים בקבוצה לכיסוי החובות.
עוד לפני הערעור, מחר תתכנס נציגות מחזיקי האג"ח לדיון בדרכי הפעולה מול קבוצת האנרגיה, לרבות שאלת העמדת החובות לפירעון מיידי. לפי מחזיקי האג"ח, יש להם עילה למהלך בעקבות הערת 'עסק חי' שצורפה לדוחות דלק והורדת דירוג האשראי שלה על ידי חברת מידרוג בשבוע שעבר.
גם בתוך נציגות מחזיקי האג"ח ישנן מחלוקות, כשהמחזיקים שהחוב אליהם ארוך יותר מעוניינים בהעמדתו לפירעון כעת מתוך חששה שדלק לא תאריך ימים, ומולם אלו שמועד פירעון החוב אליהם קרוב יותר מעוניינים לתת לבעלים תשובה הזדמנות להציל את החברה.
במסגרת המגעים עד כה בין הצדדים, מחזיקי האג"ח דורשים מדלק הזרמה של 400 מיליון דולר בשלוש פעימות לאורך השנה. דלק צפויה לפרסם בקרוב תשקיף לקראת גיוס של 200 מיליון דולר עבור תשלום הפעימה הראשונה. באסיפה של מחזיקי האג"ח שהתקיימה אתמול, האשים תשובה את התנהלותו של לאומי, והזהיר מפני מצב שבו צעד פזיז של מי מבעלי החוב יביא בנושים אחרים שייאלצו למחוק את החוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה