השוק

מייסד איזיג'ט מציע מיליוני פאונד עבור הוכחות לשוחד בחברה

סטליוס האג'יי אייונו, שכבר אינו נושא משרה בחברה, פועל כדי לעצור עסקה שלדבריו תביא לקריסתה, בה נרכשו מאה מטוסים מאיירבוס. "אנחנו מחפשים כל דבר החל מפינוקים נדיבים במהלך הסלון האווירי בפריז", כך הודיע
מערכת אייס | 
easyjet (צילום ויקיפדיה)
מייסד איזיג'ט מוכן לשפוך מכיסו מיליוני פאונד בכדי לעצור עסקת רכישת מטוסים מידי איירבוס. לפי הדיווח ברשת סקיי ניוז, המייסד סטליוס האג'יי אייונו, שמחזיק כיום ב-34% ממניות חברת התעופה ואינו נושא משרה בה, הודיע כי ישלם חמישה מיליון פאונד בתמורה למידע שיעיד על כך שהעסקה מול איירבוס אושרה בתמורה לשוחד שקיבלו הדירקטורים.
"אנחנו מחפשים כל דבר - החל מפינוקים נדיבים במהלך הסלון האווירי בפריז, ועד לתמורה במסגרת הסכם החסות עם הקווינס פארק ריינג'רס (מועדון הכדורגל האנגלי – א.פ)", אמר האג'יי אייונו. "כל הון שנצבר בדרכים לא מוסברות או הוצאות ראוותניות מצד עובדי איזיג'ט יכולים גם לתת לנו רמז".
איזיג'ט הזמינה מאיירבוס מאה מטוסים בעסקה בשווי 4.5 מיליארד פאונד, ואילו המייסד מציע 5 מיליון פאונד עבור מיידה שיביא לגניזתה. האג'יי אייונו מאמין כי רק באמצעות ביטול העסקה תוכל החברה לשרוד את הפגיעה שחוותה ממשבר הקורונה, וכך השקעתו באיזיג'ט – ואולי גם מפעל חייו – לא תרד לטימיון. המיסד בונה על כך שהמשך קיומה של החברה יחזיר בעתיד גם את ההוצאה על המידע המפליל שהוא מבקש עתה לקבל.
קראו עוד ב-ice
באיזיג'ט עומדים על כך שהעסקה תושלם, אם כי מוכנים לדחות את קבלתם של חלק מהמטוסים, ובהתאם גם את התשלום עבורם, מה שצפוי לאפשר לחברה מרווח נשימה מבחינת התזרים.
האג'יי אייונו קורא לא רק לכל עובד של איזיג'ט ואיירבוס, כיום ובעבר, אלא גם לגורמים בשרשרת האספקה של החברות, להעביר אליו ללא חשש בהודעת דואר אלקטרוני את המידע הרלוונטי.
מו כן הוא הצהיר שישלם תחילה כעשרת אלפים פאונד עבור מידע ראשוני או כיוון בנושא, ולאחר מכן יעביר סכומים נוספים "כדי לתחזק את הקשר" עם המקור שיספק לו את האינפורמציה. את הסכום המלא יסכים להעביר האג'יי אייונו רק עם ביטול ההסכם – וכתוצאה מהמידע שיועבר לו. עוד הוא התחייב לכסות את הוצאות המשפט.
לאחרונה איזיג'ט הוציאה לחל"ת אלפים מעובדיה, ונטלה הלוואה בגובה 600 מיליון פאונד בערבות ממשלת בריטניה. לצד המאמצים לביטול העסקה מול איירבוס, המייסד האג'יי אייונו גם דורש את הדחתם של יו"ר ומנכ"ל איזיג'ט בישיבת הדירקטוריון שצפויה להתקיים בהמשך החודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה