השוק

יצחק תשובה מקבל יומיים חסד: ישיבת מחזיקי האג"ח נדחתה לחמישי

שעות לפני הישיבה המכרעת בעניין העמדת החוב בסך 6 מיליארד שקל לפירעון מיידי, נאמן נציגות מחזיקי האג"ח מסכם עם בעל השליטה בקבוצה דלק על דחייתה. בעקבות הדחייה בית ההשקעות פסגות פורש מהנציגות
איתי פת-יה | 
יצחק תשובה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יצחק תשובה)
שעות לפני הישיבה המכרעת של נציגות מחזיקי האג"ח של קבוצת דלק – יצחק תשובה מקבל דחייה של יומיים. הערב (ג') הייתה אמורה לקבל הנציגות החלטה בדבר העמדת החוב של קבוצת האנרגיה לפירעון מיידי, אולם הנאמן של מחזיקי האג"ח, הרמטיק, הודיע כי הישיבה תדחה לחמישי בערב. זאת, בניסיון אולי אחרון, להגיע להסכמות עם בעל השליטה. ואולם, בעקבות הדחייה בית ההשקעות פסגות, שתומך בפירעון החוב באופן מיידי, מודיע מצדו על פרישתו מהנציגות.
הדחייה מגיעה לאחר הצעה מטעם דלק לפיה לא ישועבדו נכסים נוספים לבנקים, שנחשבים לנושים מובטחים של הקבוצה ולמעשה 'מתחרים' במחזיקי האג"ח על כיסוי החוב, אלא בהתראה מראש של שבועיים, או שבוע במקרה ומדובר בשעבוד של מניות החברה הבת דלק ישראל.
המחזיקים למעשה דרשו מדלק מסמך סטנד-סטיל, לפיו הקבוצה, שנמצאת כעת בעיצומו של מירוץ מימושי נכסים כדי לכסות את חובותיה, לא תשעבד או תמכור כלל את אחזקותיה השונות.
קראו עוד ב-ice
עוד ביקשו המחזיקים הזרמה של 400 מיליון שקל בשלוש פעימות לאורך השנה, כשהראשונה מהן, בגובה 200 מיליון תצטרך להיעשות עוד החודש. בתוך נציגות מחזיקי האג"ח ישנן מחלוקות, כשהמחזיקים שהחוב אליהם ארוך יותר מעוניינים בהעמדתו לפירעון כעת מתוך חששה שדלק לא תאריך ימים, ומולם אלו שמועד פירעון החוב אליהם קרוב יותר מעוניינים לתת לבעלים תשובה הזדמנות להציל את החברה.
לקבוצת דלק חוב של כ-6 מיליארד שקל שאינו מגובה בבטוחות למחזיקי האג"ח השונים, שטוענים לעילה להעמדת החוב לפירעון מיידי, בין השאר בעקבות הערת 'עסק חי' שצורפה לדוחות דלק והורדת דירוג האשראי שלה על ידי חברת מידרוג בשבוע שעבר. מהלך שכזה עשוי להביא לנטילת השליטה בחברה מידי תשובה.
באסיפה של מחזיקי האג"ח שהתקיימה שלשום, האשים תשובה את התנהלותו של לאומי, והזהיר מפני מצב שבו צעד פזיז של מי מבעלי החוב יביא בנושים אחרים שייאלצו למחוק את החוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה