השוק

כלל ביטוח סוערת: רונן אגסי מסיר מועמדותו מתפקיד המנכ"ל

בעקבות ההתכתשות בצמרת כלל ביטוח והכוונה להדיח את המנכ"ל ולהחליפו ברונן אגסי, החליט האחרון להסיר את מועמדותו לתפקיד. בחברה לא יוכלו להדיח את המנכ"ל המכהן יורם נווה עד סיום הליך הבדיקה
שרון טל |  2
דני נווה, יורם נווה, רונן אגסי (צילום מתוך יוטיוב כלכליסט, מתוך עמודי הפייסבוק של פוליסה ויורם נווה)
הלחץ השפיע: רונן אגסי, ראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי ומי שנחשב למועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח, הודיע כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד, לאחר סערה תקשורתית ופנימית שגרמה לחילופי האשמות קשים בצמרת החברה.
כפי שפרסמנו ב"אייס", הטלטלה בכלל ביטוח החלה לאחר שיו"ר החברה דני נווה תכנן להדיח את המנכ"ל המכהן יורם נווה, על רקע אי שביעות רצונו ורצון בעלי מניות מתפקודו כמנכ"ל החברה.
במכתבים ששלחו המנכ"ל והיו"ר לדירקטוריון החברה, הטיחו אחד בשני האשמות קשות. המנכ"ל יורם נווה, טען כי דני נווה פועל להדחתו מתוך "אינטרס אישי להציל את עורו"ומחשש שלא תחודש כהונתו של היו"ר באסיפה הכללית הקרובה. עוד ציין המנכ"ל כי החלטת היו"ר "כנראה נדונה במחשכים עם בעלי מניות מיעוט שיש להם עניין בהנהלה שתסייע להם באישור עסקאות בהן יש להם עניין אישי". בעלי המניות המיוחסים במכתב הם אלפרד אקירוב (4.9%), ואייל לפידות (4.2%).
היו"ר דני נווה תקף במכתב משלו, בו טען כי יורם נווה כשל בתפקידו כמנכ"ל "שנתיים אחרי שיורם נכנס לתפקידו, כלל עדיין במקום האחרון ביחס למתחרותיה, ברווחיות הנמוכה ביותר, בתשואה הנמוכה ביותר ובמכפיל על ההון העצמי הנמוך ביותר בשוק ההוןאם יורם היה נלחם למען כלל כפי שהוא נלחם נגדי, לא היה צריך להחליפו" כתב היו"ר דני נווה.
עוד ציין במכתבו דני נווה כי זכותם של בעלי המניות להביע את דעתם והוא אינו מאוים או מושפע מהם. באשר לכוונה למנות את רונן אגסי כמחליף, טען היו"ר דני נווה כי פנה לאגסי לבדיקת היתכנות לתפקיד, אך לא העביר אליו הצעה רשמית: "בדקתי היפותטית עם רונן אגסי, תוך הדגשה שאינני פונה אליו בהצעה, אלא רק להבין עקרונית לו הייתי פונה אליו, אם היה מעוניין והוא השיב בחיוב. בדיקה זו הייתה חשובה במיוחד בימים של מגבלות שכר בכירים, לדעת היכן נעמוד אם נחליט להתקדם בהחלפת יורם". בעקבות החלטתו של אגסי, הצעה זו כבר אינה על הפרק.
בהמשך לחילופי ההאשמות ופניית ועד העובדים לממונה על הביטוח משה ברקת, אסר ברקת על בעלי המניות ארקין ואקירוב, להתערב בקבלת ההחלטות בחברה. במקביל, מונה בהוראת ברקת בוחן חיצוני לחברה – שופט העליון בדימוס יורם דנציגר, שיבדוק את טענות הצדדים. עד לקבלת הכרעה סופית, המנכ"ל יורם נווה, צפוי להישאר בתפקידו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עצובה לראות את ההתנהלות של יורם נווה
    חוסך לפנסיה 05/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יורם נווה ימצא עבודה אחרת איחרי שהוא ״שורף את המועדון״ שהוא אחרי עליו? מנכל לא מזיק לחברה שהוא עומד בראשה, עצוב לראות התנהלות כזו
    סגור
  • וכל מה שדני נווה עשה בחברה בכללי ובמיוחד עכשיו זה אחלה
    בנצי 05/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבחינתך?
    סגור