השוק

צ'ק אין מראש ובדיקות בכניסה: בנתב"ג נערכים לפתיחה מחודשת

לקראת החזרה לפעילות ב-1 ביוני, בנמל התעופה נערכים לפתיחת השמיים עם הגבלות חדשות. אילו יעדים צפויים להיפתח לטיסה והאם מדובר בהזדמנות לתיירות כחול-לבן?
שרון טל | 
שגרה חדשה בנמל התעופה בן גוריון (צילום freepik)

רשות שדות התעופה נערכת לפתיחה של נמל התעופה בן גוריון ב-1 ביוני, תחת מגבלות מחמירות על הנוסעים וכן על יעדי הטיסה. פיילוט שיחל מחר (ה'), יחייב את הנוסעים לעבור במסלול ייעודי עד להמראת הטיסה המיוחלת.

לפי ההגבלות החדשות, על הנוסעים יהיה להגיע לשדה 4 שעות לפני הטיסה, כשאת הרישום כבר ביצעו מראש באינטרנט. לא תותר כניסת מלווים לשדה, רק הנוסעים יורשו להיכנס לאחר שעברו בדיקת חום בכניסה ויש בידם מסכה.
כמו כן, כרטיסי הטיסה ייבדקו כבר בכניסה לטרמינל. הדלפקים, להם אנו נוטים לחכות שעות בתור בשיא העונה, ישמשו למסירת מזוודות בלבד, אולם נוסע שיהיה מעוניין בהדפסת כרטיס טיסה יוכל לעשות זאת במקום, הצ'ק אין ייאלץ להיעשות מבעוד מועד.
גם חווית הקניות בדיוטי פרי תשתנה בשל הנחיות התו הסגול. כבר לא נהיה צפופים בין השוקולדים ונתלבט זמן רב על כמה אלכוהול מותר לקחת לטיסה, כיוון שמספר הלקוחות במקום צפוי להיות מוגבל במטרה לשמור על ריחוק חברתי. בשל הירידה הצפויה במספר הנוסעים, טרמינל 1 ייסגר לטיסות, וטרמינל 3 יישאר פעיל.
גם יעדי הטיסה ישתנו, כשהנוסעים יורשו לטוס רק ליעדים "ירוקים" בהם שיעור התחלואה נמוך. בין היעדים הנבחנים: איי יוון, ברלין, גיאורגיה, סלובניה מונטנגרו, פאפוס ועוד. יעדי הטיסה יתעדכנו על פי שיעור התחלואה בהם מדי שבוע והנחיות הבריאות במדינות.
שמואל זכאי, מנהל נתב"ג מסר: "אנו מייחסים חשיבות עליונה למניעת תחלואה שתאפשר לעובדים ולנוסעים להישמר ברמת בטיחות גבוהה בבואם ובשובם מחוץ לארץ". 


מעז ייצא מתוק? 

ההגבלות המחמירות על יעדי הטיסה וכן על הנוסעים ככל הנראה יובילו ישראלים רבים לבחור בחופשה בארץ. עבור ענף התיירות בישראל יהיה מדובר במכונת הנשמה כלכלית, כאשר השאלה הנותרת היא האם ישכילו בענף גם לבצע התאמות לשוק התיירות העולמי לא רק באיכות, אלא גם במחיר. 

 
 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה