השוק

בדרך ללגליזציה? אושר ייצוא של קנאביס רפואי

על פי הצו המיוחד שעליו חתם שר הכלכלה אלי כהן, חברות הקנאביס יורשו לייצא את מרכולתן לחו"ל בכפוף לעמידה בתנאים של משרד הבריאות. מניות חברות הקנאביס זינקו 
רועי בהריר-פרל | 
ייצוא קנאביס לחו"ל (צילום freepik, pexels)
חברות הקנאביס בישראל תוכלנה בקרוב מאוד לייצא קנאביס רפואי באופן חופשי למדינות שונות, כך קובע צו הייצוא החופשי שייכנס לתוקף בעוד 30 יום, עליו חתם היום (ד') שר הכלכלה אלי כהן. בינתיים, מדובר בהסדרת ייצוא של מוצרי קנאביס מסוימים בלבד תוך עמידה בתקנים מחמירים במיוחד של משרד הבריאות, אבל עדיין, מדובר בבשורה מרעישה עבור מגדלים ומשווקים - בשורה שאולי מסמנת התחלה של תהליך לגליזציה. 
ניתן להניח כי יש קשר בין משבר הקורונה לבין העובדה שהצו נחתם דווקא עכשיו, כשהמשבר מתחיל לגבות מחיר כלכלי: ייצוא הקנאביס הרפואי לחו"ל צפוי, על פי תחזית משרד הכלכלה, להכניס לקופת המדינה מאות מיליוני דולרים, להם היא זקוקה כעת נואשות, נוכח מצב החירום. 
קראו עוד ב-ice
עד כה, חברות הקנאביס הרפואי בישראל עבדו אך ורק מול 60 אלף הלקוחות המקומיים בעלי הרישיון לשימוש בצמח, הצורכים יחד 25 טון קנאביס בשנה. כעת החברות הללו, שחלקן מפעילות חברות בנות בחו"ל, צפויות לרווחים בסדר גודל אחר לגמרי. זאת, כאמור, במידה שיעמדו גם בתנאים ובתקנים המקומיים וגם באלה של מדינות היעד. 
בינתיים, נוכח החתימה על הצו, מניות החברות הללו זינקו: קנביט גדלה במעל 20%, אינטרקיור רשמה עלייה של 18% ושיח מדיקל צמחה ב-11%. "מדובר בצעד משמעותי ליצואנים ולתעשייה הישראלית, שיאפשר גם הרחבת אפשרויות היצוא בענף וגם הגדלת התעסוקה והעסקת עובדים חדשים בתחום - במיוחד לאור הביקוש הרב בעולם למוצרי קנאביס רפואי מישראל", אמר השר כהן. 
בתוך כך, במשרד הבריאות מבקשים להבהיר כי כרגע אין להם די כוח אדם להתמודד עם כמויות גדולות של קנאביס לייצוא, כך שבינתיים הם יוכלו לבקר ולהכשיר כמויות קטנות בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה