השוק

ניר ברקת הגיש הצעת חוק חדשה לפיצוי עסקים בשל משבר הקורונה

פיצוי תוך כדי תנועה ולא בתום המשבר ומענקים בהתבסס על גובה ההפסד ולא על גודל העסק - אלה הם עיקרי המתווה שמציעים חברי כנסת מהליכוד, ש"ס וישראל ביתנו. מי יהיה זכאי לתמיכה ואיך יחושב הסכום?
איתי פת-יה |  3
ניר ברקת (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ניר ברקת)
ח"כ ניר ברקת (הליכוד), הגיש היום (ג') הצעת חוק לסיוע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה. במתווה המוצע, יינתן פיצוי תוך כדי תנועה ולא בתום המשבר ומענקים יינתנו בהתבסס על גובה ההפסד ולא על גודל העסק. ההצעה גובשה עם נשיאות המגזר העסקי, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, וכן חתומים עליה חברי כנסת נוספים מהליכוד, ש"ס וישראל ביתנו.
ההצעה מבקשת להעביר הוראת שעה עבור התקופה שבין מרץ האחרון ליוני הקרוב, לפיה המדינה תכסה עד 80% מההפסדים שיגרמו לכל עסק שהכנסותיו נפגעו ב-25% ומעלה בהשוואה לתקופה המקבילה, זאת בניכוי מענקי תמיכה מהמדינה במידה והתקבלו כאלה עד כה, והוצאות שכר שלא שולמו עקב הוצאת עובדים לחל"ת.
קראו עוד ב-ice
עוד לפי נוסח ההצעה, חוק מס רכוש יתוקן ויכלול הכרה בהתפרצות מגיפה כמזכה בפיצוי. כיום מכיר החוק רק בנזקים שנגרמו עקב בצורת ומלחמה לצורך זה. כאמור, מוצע גם כי בדומה לנעשה עם דמי האבטלה במהלך המשבר, העסקים הזכאים יקבלו מקדמות טרם חישוב הפיצוי הסופי עם תום האירוע.
נשיא להב, עו"ד רועי כהן: "מדינת ישראל חייבת להיערך לגל שני של מגיפת הקורונה, באם תגיע חס וחלילה, עם חוק המסדיר מתן פיצוי לבעלי העסקים כפי שמציע ח"כ ברקת ולא תכניות שנולדות מעכשיו לעכשיו ואין בהן ודאות או נוסחה מסודרת של מתן פיצוי. זה צו השעה להסיק מסקנות מהמשבר ולייצר חוק שנותן מענה בזמן אמת".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כל הכבוד לברקת,איש עם עקרונות
    דן 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד אחד ממאוכזבי ביבי.הבטיח לו שר אוצר,אז הבטיח.
    סגור
  • 2.
    ניר ברקת
    מוטי 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא עזרו החינחונים .והליקוקים של ברקת .נשאר בחוץ וסימנו לו הדרך החוצה. אנשי בלפור.
    סגור
  • 1.
    סוף סוף איש ציבור שמחובר לציבור. שאפו. (ל"ת)
    יגאל 05/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור