השוק

אמנון שעשוע והבנק הדיגיטלי חתמו על שיתוף פעולה עם ישראכרט

בדרך לפתיחתו בעוד כשנה, הבנק החדש חובר כעת לחברת כרטיסי אשראי שתנפיק ותפעיל כרטיסים ללקוחותיו. לאחרונה הודיע שותפו של שעשוע בפרויקט, מריוס נכט, על יציאתו מההשקעה בו ומכירת חלקו לראשון
איתי פת-יה | 
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, freepik)
הבנק הדיגיטלי של פרופ' אמנון שעשוע חובר לישראכרט. הבנק הודיע אתמול (ג') כי חתם על הסכם מול חברת כרטיסי האשראי, במסגרתו זו תנפיק ללקוחותיו כרטיסי מאסטרקארד. המהלך קיבל את אישור בנק ישראל.
מנכ"ל הבנק גיל בר-דעה מסר כי "אנחנו מתקדמים על פי התוכנית, צעד אחר צעד: יש לנו את הרישיון, המימון שלנו מובטח, גייסנו את הנבחרת הניהולית,  אנחנו מפתחים את הטכנולוגיה ועכשיו יש לנו גם כרטיס אשראי".
רק לפני כשנה נפרד בנק הפועלים מהשליטה בישראכרט, כחלק מרפורמת שטרום להגברת התחרות במערכת הבנקאית. לפני חודשיים נפטרו בהפועלים מ-33% ממניות חברת כרטיסי האשראי שנותרו בידם, כשחילקו אותן כדיבידנד לבעלי מניות הבנק. ייתכן כי הבחירה שלא למצוא להן קונה נבעה מהחשש שריכוז המניות אצל רוכש אחד ייצור להם תחרות.
הבנק נמצא בשלבי הקמה, והחבירה כעת לחברת כרטיסי אשראי היא שלב משמעותי לקראת פתיחתו במחצית השנייה של 2021. אולם סוגייה נוספת עמה יצטרך להתמודד קשורה בגיוס הלקוחות, שעשויים להירתע מלשים את כספם בבנק חדש. על כן ביקשו היזמים מבנק ישראל לספק להם ביטוח פיקדונות, שיגן על הלקוחות בתרחיש של קריסת הבנק.
קראו עוד ב-ice
לפני שבוע הביע נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון את התנגדותו לדבר, בנימוק ששאר המתחרים, כלומר הבנקים הוותיקים, לא קיבלו הגנה שכזו והמהלך ייצור אפליה. כמו כן, טען, אם תוקן קרן לביטוח הפיקדונות המשמעות תהיה שלקוחות הבנק יצטרכו לשלם יותר לצורך הקמתה. ההחלטה בסוגיה צפויה להגיע לפתחו של שר האוצר הנכנס ישראל כ"ץ.
לצד החבירה לישראכרט, בימים אלה משלים הבנק הדיגיטלי כמה תהליכים, בהם רישומו כחבר בורסה, חתימה על הסכם להכרה הדדית מול הבנקים הקיימים, וסיום ההליך הפרוצדורלי בסופו יוכלו לקוחות הבנק לסחור בבורסות נוספות בעולם. 
בתחילת החודש הודיע שותפו של שעשוע בבנק הדיגיטלי, מריוס נכט, על יציאתו מההשקעה בפרויקט. סוכם כי האחרון ימכור את חלקו במיזם לשעשוע עבור 30 מיליון דולר. נכט נימק את המהלך ברצונו להתמקד בפרויקטים חדשים בתחומי הרפואה והביומד.
הבנק הדיגיטלי הוא הבנק הראשון המוקם זה למעלה מארבעה עשורים, שלא בבעלות הבנקים הקיימים. רק בשנה החולפת אושרו המיזוגים של בנק איגוד עם מזרחי טפחות ושל מוניציפל ומרכנתיל, ויש שמקווים שהבנק החדש יתרום לתחרות בתחום הבנקאות בישראל, שנחשב לריכוזי במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה