עסקים

בזק פרסמה דוחות: רווח נקי של 332 מיליון שקל לקבוצה כולה

צמצום בעלויות המימון הביא לעלייה בשורה התחתונה על אף הירידה בהכנסות. פלאפון עוברת להפסד בגלל השבתת הטיסות שחתכה בהכנסות משירותי נדידה, ואילו Yes רשמה לראשונה זה שנה עלייה במצבת הלקוחות
איתי פת-יה | 
פלאפון, בזק, yes (צילום לילך צור, יחצ)
בזק סוגרת את הרבעון הראשון של 2020 עם בשורות חיוביות בשורת הרווח. חברה התקשורת מפרסמת היום (חמישי) את דוחותיה הרבעוניים של החברות הבנות פלאפון, Yes ובזנק בינלאומי, כשהרווח הנקי של הקבוצה כולה צמח, למרות ירידה בהכנסות ונטישת לקוחות בחלק מהמגזרים.
בתוצאות המאוחדות, הקבוצה מציגה הכנסות בסך 2.18 מיליארד שקל – 3% פחות מהכנסות של 2.26 מיליארד ברבעון המקביל. לעומת זאת, הרווח הנקי בסוף הרבעון עמד על 332 מיליון שקל, 11% יותר מרווח של 300 מיליון שקל לפני שנה. הפער ברובו מוסבר על ידי צמצום של 66% בהוצאות המימון.
באשר לרווח התפעולי, זה דווקא ירד בשיעור של 9%, והצטבר לכדי 446 מיליון שקל, בהשוואה ל-511 מיליון בתחילת 2019. כמו כן, הקבוצה צמצמה את החוב נטו ב-12%. נכון לסוף הרבעון החולף, זה נאמד ב-7.5 מיליארד שקל, בעוד שבתקופה המקבילה עמד על 8.54 מיליארד שקל.
כמחצית מהכנסות קבוצת בזק כולה מגיעות מפעילות תשתית האינטרנט והטלפוניה של בזק-קווי. הכנסותיה של האחרונה עמדו ברבעון שהסתיים על 1.02 מיליארד שקל, שהם 2.4% פחות מהכנסות בגובה 1.04 מיליארד בתקופה המקבילה. הרווח הנקי הגיע ל-295 מיליון שקל, ירידה של 8% לעומת תחילת השנה שעברה, והרווח התפעולי ירד מאז בשיעור 17% והסתכם ב-439 מיליון שקל.
הירידה המשמעותית הגיעה בעיקר ממנויי קו הטלפון הקווי, שהולכים ופוחתים. בזק-קווי סיימה את הרבעון עם 1.69 מיליון מנוי טלפוניה, 5.5% פחות מלפני שנה. ההכנסות ממנויים אלה הצטברו לכדי 248 מיליון שקל, נמוך ב-8% מברבעון הראשון ב-2019.
מספר מנויי האינטרנט, הכולל את כלל הלקוחות שמשתמשים בתשתית בזק, ירד ב-3.6% והסתכם ב-1.57 מיליון לקוחות. ההכנסות ממגזר זה ירדו במחצית האחוז מלפני שנה, והגיעו ל-395 מיליון שקל.
בגזרת פלאפון, ההכנסות ירדו בכאחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-573 מיליון שקל. כמו כן חברת הסלולר רשמה הפסד נקי של 2 מיליון שקלים, בעוד שברבעון הפותח לפני שנה הרוויחה 2 מיליון שקלים. נוסף על כך, ההפסד התפעולי גדל ב-30% והגיע בתום הרבעון החולף ל-13 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי של 10 מיליון שקל בתחילת 2019.
את מרבית הירידה מייחסים בפלאפון לצניחה בהכנסות משירותי נדידה, זאת עקב התפרצות הקורונה שהשביתה את טיסות הישראלים לחו"ל. מבחינת מספר המנויים, שיעור הנטישה צומצם בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ועמד על 7.1%. בסוף הרבעון היו לפלאפון 2.36 מיליון מנויים – גבוהה ב-6.3% ממצבת הלקוחות של הרבעון הפותח בשנה שעברה. המשמעות היא שיותר לקוחות הצטרפו מאשר נטשו את החברה. מאידך, ההכנסה החודשית הממוצעת לכל מנוי ירדה ב-7.9% בשנה האחרונה, והגיעה ל-58 שקל.
אצל החברה הבת Yes, נרשם קיטון של 1.5% בהכנסות, שהגיעו ל-338 מיליון שקל. מנגד, החברה רשמה רווח נקי של 14 מיליון שקל, כ-128% יותר לעומת הפסד של 50 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. אולם, יש לציין כי ההפסד אשתקד נבע ברובו המוחלט מהפרשים לפיצויי פרישה של עובדי החברה. בשורת הרווח התפעולי: 9 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי בגובה 45 מיליון שקל בתחילת השנה שעברה.
קראו עוד ב-ice
בגזרת המנויים, מספרם עמד בסוף הרבעון על 556 אלף, כשלראשונה מזה שנה נוספו יותר לקוחות מאלה שעזבו – נתון שזוקפים בחברה לטובת STINGTV וYesפלוס, פלטפורמות השידורים על גבי האינטרנט. יחד עם זאת יש לציין, שבהשוואה לנתוני הרבעון הפותח אשתקד, מדובר בירידה צנועה של 0.3% במצבת הלקוחות. לא רק מספר המנויים ירד, אלא גם ההכנסה החודשית הממוצעת מכל מנוי, שעמדה ברבעון החולף על 195 שקל, נמוך ב-2.5% מ-200 שקל לפני שנה.
בזק בינלאומי, החברה הבת שפועלת כספקית אינטרנט ושיחות לחו"ל, ירדה גם היא בשורה ההכנסות. אלה הסתכמו ברבעון שהסתיים ב-317 מיליון שקל, ירידה של 7% לעומת התקופה המקבילה. מנגד, הרווח הנקי צמח ב-8% מתחילת 2019, והצטבר הרבעון ל-27 מיליון שקל. הרווח התפעולי גדל בשיעור מעט גבוה יותר של 9%, והגיע ל-36 מיליון שקל. בבזק מציינים כי מחד, במהלך הרבעון נרשמה ירידה בשיחות הבינלאומיות ובהכנסות ממכירת ציוד תקשורת למגזר העסקי, אולם מאידך ההכנסות משירותים שסופקו לעסקים עלו ופיצו על כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה