השוק

תסמיני פוסט-קורונה: מארחי Airbnb בארה"ב מוכרים נכסים

מארחי Airbnb בארה"ב מחליטים למכור את הנכסים שבבעלותם גם במחירי הפסד, לאור הירידה החדה בהכנסות בשל משבר הקורונה. ב- Airbnbהודיעו לאחרונה על צניחה צפויה של כ-50% בהכנסות עקב משבר הקורונה ועל פיטורים של 25% מהעובדים
רועי בהריר-פרל | 
Airbnb, קורונה (צילום pixabay)
המשבר באייר.בי.אן.בי הולך ומחריף: בעלי דירות, יחידות נופש ובתי הארחה למיניהם בארצות הברית החליטו לאחרונה, נוכח התפשטות מגיפת הקורונה, למכור את נכסיהם שהוצעו להשכרה. זאת, אף על פי ששוק הנדל"ן מאוד לא יציב בימים אלה וחלק מהנכסים צפויים להימכר במחיר הפסד. בין המיואשים מגל ביטולי הקורונה ומחוסר הוודאות שנלווה למגיפה ניתן למנות גם לא מעט אנשים שזהו עיסוקם המרכזי - חלקם בעלי עשרות נכסים להשכרה למטרות נופש. 
מדובר בהתחזקות נוספת של הצונאמי הכלכלי שפוקד בימים אלה את אייר.בי.אן.בי, שהייתה אמורה להתחיל להיסחר בבורסה של וול סטריט בהמשך השנה. אולם, לפני כחודש הודיע מנכ"ל החברה בריאן צ'סקי שהתחזית של אייר.בי.אן.בי לשנה הבאה נוכח משבר הקורונה נמוכה ב-50% לעומת 2019.
במכתב ששלח המנכ"ל לעובדים, הכריז כי במהלך ששת החודשים הבאים מייסדי החברה לא יקבלו שכר, המנהלים הבכירים יאבדו 50% משכרם, הבונוסים על שנת 2020 יבוטלו ולא פחות מ-1,900 עובדים יפוטרו - 25% מכל העובדים. "לחברה כמו שלנו, שהמשימה שלה מתמקדת בהשתייכות, זו מטלה קשה מאוד לביצוע. וזה יהיה קשה עוד יותר לאלו שייאלצו לעזוב את החברה". כתב צ'סקי לעובדים.
יש לציין כי אייר.בי.אן.בי סבלה מהפסדים עוד לפני פרוץ המשבר - בתשעת החודשים הראשונים של 2019, לדוגמה, היא הפסידה 322 מיליון דולר. איגוד הנסיעות האמריקאי צופה כי תעשיית התיירות האמריקאית תאבד השנה 4.6 מיליון משרות ונראה כי המפולת בחברה בלתי נמנעת.
 קראו עוד ב-ice
כעת, מטבע הדברים, נשאלת השאלה מה יעלה בגורל העובדים ומשכירי יחידות הנופש של אייר.בי.אן.בי בישראל. ובכן, בנציגות החברה בארץ מבקשים שלא להגיב לידיעה, אבל ברור למדי שגם כאן המגיפה הביאה לפגיעה קשה בהכנסות המשכירים, שחלקם אף הסבו את דירות האירוח שלהן חזרה לשוק השכירות הפרטי. כעת, מנסים בעלי עניין בקבוצת הפייסבוק שמאגדת את המשכירים הישראליים ליצור עבורם מודל חדש, במסגרתו ישווקו דירות על פי התקנים הבריאותיים לאחר שיעמדו בתקן שייקבע על ידי החברה.
בעתיד הנראה לעין, על פי תפישת החברה, אנשים יחפשו בעיקר מקומות נקיים, לא המוניים ובעלי תחלופה נמוכה של דיירים - ולשם בדיוק מכוונים את משכירי הדירות, שקיבלו לאחרונה פיצוי קולקטיבי של 250 מיליון דולר מקרן מיוחדת שאייר.בי.אן.בי הקצתה לטובתם נוכח המשבר. מנהלי קבוצת הפייסבוק המדוברת - Airbnb Israel – החלו לדון באחרונה בהשלכות המשבר ובדרכים להשתקם ממנו, כשתיירות הפנים בישראל צפויה להיפתח בקרוב מחדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה