השוק

המתווה לעידוד תעסוקה של האוצר: עד 7,500 שקל לעובד שיוחזר

המדינה הודיעה שתקצה 6 מיליארד שקל להשבת הפעילות העסקית - ומאז המעסיקים המתינו. כעת חושף השר הנכנס ישראל כ"ץ את התכנית שגובשה. מתי יועברו המענקים ובאילו תנאים יצטרכו לעמוד המעסיקים?

איתי פת-יה | 
עסקים קטנים (צילום pexels)
משרד האוצר מפרסם את המתווה לעידוד התעסוקה והחזרת העובדים מחל"ת. שר האוצר הנכנס ישראל כ"ץ חשף את התכנית שגובשה במשרד, עבור העובדים שכבר שהוחזרו לעבודה מתחילת החודש יקבלו מעסיקיהם מענק של 3,500 שקל, ואלו שישובו מחל"ת החל מ-1.6 יזכו אותם במענק של 7,500 שקל.
כדי לזכות את המעסיק במענק, על העובד המוחזר מחל"ת להשתכר ב-3,300 שקל ומעלה. המענקים יועברו לחשבון הבנק של כל עסק החל מחודש יולי ויפרשו באופן שווה על פני ארבעה חודשים עוקבים. חלוקת המענקים לפעימות, והעברתם בכפוף לתשלום המשכורת החודשית לעובד, מנטרלת את החשש מכך שמעסיקים יפטרו עובדים לאחר קבלת המענק.
קראו עוד ב-ice
מאז הודיעה הממשלה על סכום של 6 מיליארד שקלים שיוקצה להשבת הפעילות הכלכלית, מעסיקים רבים במשק המתינו לגיבוש תכנית מסודרת, ארגוני עובדים הציעו מתווים משלהם, ואילו עכשיו סוף סוף חשפו במשרד האוצר את ההצעה שלהם. בתחילת השבוע זו תובא לאישור הממשלה, ובהמשך יועבר המתווה להצבעה בכנסת.
כאמור, על פי המתווה המענקים ינתנו החל מהעובד הראשון שכל עסק יחזיר לעבודה, מה שישמח לוודאי את המעסיקים. אולם, אחת הטענות שהושמעו לאחרונה נגד מהלך מסוג כזה הייתה שכך יקבלו המעסיקים כסף מהקופה הציבורית עבור עובדים שהיו מוחזרים לעבודה בלאו הכי. על כן אחת החלופות שהוצעו הייתה מתן מענקים רק אחרי שמעסיקים ישיבו 50% מעובדיהם טרם תחילת המשבר.
שר האוצר ישראל כ"ץ מסר עם ההודעה על המתווה: "אני שמח לבשר על יציאתה לדרך של התוכנית לעידוד התעסוקה שגיבשתי. מדובר במענק פשוט, ישים ואפקטיבי שנועד להחזיר למעלה ממיליון מובטלים לשוק העבודה מהר ככל האפשר במטרה להביא את המשק לצמיחה מהירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה