השוק

פרטנר פרסמה דוחות: הכנסות של 807 מיליון שקל ברבעון הראשון

החברה אמנם הגדילה את מספר הלקוחות במגזר הסלולר אך ההכנסות ממנו ירדו. הפיצוי הגיע משירותי הטלוויזיה שרשמו בסוף התקופה 200 אלף מנויים. כמה מהצמיחה בהכנסות הגיעה בסוף לשורת הרווח?
איתי פת-יה | 
פרטנר (צילום freepik, pixabay)
פרטנר מסכמת רבעון עם בשורות חיוביות בגזרת ההכנסות וכן בשורה התחתונה. בדוחות שפרסמה הבוקר (ד'), חברת התקשורת מציגה צמיחה במספר לקוחות הסלולר, שירותי הטלוויזיה ובפריסת תשתית הסיבים לגלישה מהירה באינטרנט, בהשוואה לתקופה המקבילה.
ההכנסות מכלל מגזרי הפעילות הסתכמו ב807 מיליון שקל, עלייה של 2% מ-794 מיליון שקל לפני שנה. הרווח הנקי עדיין שולי ביחס להכנסות (1.23% מהן), ועמד בסוף הרבעון על 10 מיליון שקל, עלייה של 400% מ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
מגזר הסלולר רשם הכנסות של 569 מיליון שקל, 2% פחות מההכנסות ברבעון הפותח בשנה שעברה. זאת, בזמן שמספר המנויים דווקא צמח ב-2% והסתכם ב-2.67 מנויים בסוף הרבעון. המשמעות היא שיותר מנויים הצטרפו מאשר אלה שנטשו, כששיעור הנטישה צומצם מתחילת 2019 באחוז, ועומד על 7.5%, כשיש לציין שמנגד, זה עלה ב-0.3% מהרבעון הקודם.
כמו כן ההכנסה החודשית הממוצעת מכל מנוי סלולר, ירדה ב-3% מאז הרבעון הראשון אשתקד, ומסתכמת ב-53 שקל, בהשוואה ל-56 שקל בזמנו. אחת הסיבות לכך היא משבר הקורונה שהקפיא את הטיסות לחו"ל וחתך את ההכנסות משירותי נדידה – אותה תופעה שגררה את פלאפון להפסד הרבעון. כמו לפני שנה, גם בסוף הרבעון החזיקה פרטנר בנתח שוק של רבע מענף הסלולר.
קראו עוד ב-ice
על הירידה בהכנסות ממגזר הסלולר פיצו ההכנסות מהמגזר הקווי (פרטנר TV + שירותי האינטרנט) שעלו ב-10% מתחילת השנה שעברה והצטברו ברבעון החולף ל-277 מיליון שקל. במהלך הרבעון מצבת לקוחות פרטנר TV עלתה ב-12 אלף מנויים, והסתכמה ב-200 אלף מנויים בסך הכל – עלייה של 42% בהשוואה לתקופה המקבילה.
במקביל, בחברה המשיכו להעמיק את פריסת תשתית הסיבים האופטיים לגלישה מהירה באינטרנט, ובסוף הרבעון הגיעה התשתית ל-600 אלף משקי בית במדינה – 71% יותר מ-350 אלף משקי בית רק לפני שנה.
באשר לחוב נטו של פרטנר, זה הצטמצם ב-31% מקרוב למיליארד שקל ברבעון המקביל ל-673 מיליון שקל בתום הרבעון שהסתיים זה עתה. עיקר הצמצום מיוחס לגיוס הון בגובה 276 מיליון שקל נטו שבוצע בחודש ינואר האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה