השוק

רשות החדשנות: שני שלישים מהסטארט-אפים הקטנים ייסגרו תוך חצי שנה

סקר שבדק 400 חברות הזנק מקומיות מצביע על מצב חירום קיצוני בתעשייה שפרחה ושגשגה עד פרוץ משבר הקורונה. רבע מהחברות הקטנות כבר החלו לפטר עובדים - והרע עוד לפנינו
רועי בהריר-פרל | 
סטארטאפים (צילום unsplash)
רוב חברות הסטארט-אפ הקטנות בישראל צפויות לקרוס עקב משבר הקורונה, כך עולה מסקר שערכה רשות החדשנות בשיתוף עם איגוד התעשיות המתקדמות IATI. הסקר נערך ביותר מ-400 חברות הזנק המעסיקות בין 10 ל-80 עובדים והעלה כי כשני שלישים - 65% מהסטארט-אפים הקטנים בישראל, צפויים להיסגר בתוך חצי שנה עקב מצוקה של תזרים מזומנים.
על פי הסקר, השלכות הקורונה על חברות הייטק קטנות בכל התחומים (תוכנה, חומרה, רפואה) ניכרות כבר עכשיו, שכן רבע מהן כבר החלו לפטר עובדים. כעשירית מהן כבר פיטרו 10% מכוח האדם ו-14% אחוז מהם פיטרו 15% ממצבת העובדים, המדוללת מאוד גם ככה. כשני שליש מהחברות שנמצאות כעת בשלב גיוס A הודיעו כי הן צפויות לפטר עובדים בטווח של חצי שנה.
עוד עולה מהסקר כי רק 14% מהחברות בארץ ממשיכות לגייס כעת עובדים כרגיל. 71% מהחברות עצרו לחלוטין את הגיוס ו-15% מתוכן האטו גיוסים משמעותית. כ-40% מהחברות הוציאו עובדים לחל"ת ו-25% מהן הוציאו לחל"ת מחצית מעובדיהן ויותר.
קראו עוד ב-iceהסיבות לכך הן, כמובן, תקציביות: במקביל להאטה הדרמטית במכירות - 45% מהחברות דיווחו על פגיעה של יותר מ-50% במכירותיהן. נעצרו כמעט לחלוטין גם גיוסי ההון: 50% מהחברות דיווחו על עיכובים בגיוס ו-40% מהן דיווחו על הפסקה של הזרמת ההון.
בשל מצבן הפיננסי, לצד היעדר נכונות של משקיעים להמשיך את המימון, סטאראטפים נאלצים לפנות לבנקים ולגופים פיננסיים שונים לצורך קבלת הלוואה. בינתיים, רק 20% מהחברות שמעסיקות עד 10 עובדים קיבלו תשובה חיובית לבקשת ההלוואה. בנוסף לכך, 60% מהחברות הקטנות שנסקרו הודיעו כי בכוונתן לפנות לרשות לחדשנות בבקשה למענק, אולם עדיין לא ביצעו את המהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה