השוק

האוצר הודיע: מענק גם למעסיקים שהחזירו עובדים מחל"ת באפריל

המתווה לעידוד תעסוקה יורחב ויכלול מענק של 3,500 שקל עבור כל עובד שהוחזר החל מ-19 באפריל. המהלך מגיע ברקע ביקורת על כך שמי שהמתין עם החזרת העובדים הרוויח. עוד יפוצו המעסיקים שלא פיטרו עובדים
איתי פת-יה | 
עסקים (צילום pexels)
אחרי הביקורת הגיע התיקון – הממשלה תקדם מענק גם עבור מעסיקים שהשיבו את עובדיהם מחל"ת לפני חודש מאי. שר האוצר הנכנס ישראל כ"ץ הודיע לפני זמן קצר כי הוחלט שכל עסק שהחזיר עובדים מחל"ת החל מ-19 באפריל יקבל מענק בגובה 3,500 שקל עבור כל עובד.
ההחלטה התקבלה ברקע ביקורת על המתווה המקורי, שכלל רק את המעסיקים שהחזירו את העובדים החל מחודש מאי. מעסיקים שעשו זאת קודם לכן התלוננו שלעומתם, מי שבחר להמתין עם החזרת העובדים הרוויח למעשה.
על פי המתווה, המעסיקים יקבלו את המענק בארבע פעימות עוקבות מדי חודש, כנגד הצגת תשלום השכר לעובד שהוחזר. הרחבת המתווה נעשתה בהסכמת כחול לבן ובתיאום מול ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.
 
קראו עוד ב-ice
השר כ"ץ מסר: "לאחר שמתווה החוק לעידוד התעסוקה אושר בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת ללא כל שינוי, שקלנו את הנושא והוחלט לצרף את אותם מעסיקים למתווה המענקים מאחר שהם פתחו את עסקיהם במועד זה בהתאם להנחיות הממשלה".

כמו כן, הממשלה קיבלה את דרישתו של שר הכלכלה עמיר פרץ לפצות גם מעסיקים שכלל לא פיטרו עובדים בחודש אפריל. לכך יוקצו 500 מיליון שקל, מתוך 6 מיליארד השקלים שיועדו לתכנית לעידוד ההעסקה. הקריטריונים לפיצוי זה יגובשו בהמשך ויועמדו לאישור הכנסת.
עו״ד רועי כהן נשיא להב , לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל : "אני שמח שהמאבק שלנו הביא לכך שהצדק ייצא לאור. זה היה כמו אגרוף בבטן לאותם עסקים שנענו לקריאתנו עם סיום חופשת הפסח להחזיר עובדים, ולא היו מקבלים על כך פיצוי. חבל שגרמו להם במשך שבוע ימים להרגיש מרומים על ידי המדינה שלהם. מדובר בדיני נפשות, לא משחקים ומתעתעים בחיים של אנשים".
"אני מקווה שהיום בדיון בוועדת הכספים נצליח לשנות עוד שורה של עיוותים שזועקים לשמיים, ביניהם מעסיקים קטנים ששמרו על העובדים שלהם, נפגעו במחזור ולא יקבלו פיצוי, לעומת חברות הענק שלא נפגעו במחזור, הוציאו עשרות אלפי עובדים לחל"ת ויקבלו פיצוי. זה הזוי ובלתי נתפס, ואני מאוד מקווה ששר האוצר ישראל כץ, כפי שעשה כעת ובחוכמה, יוביל את השינוי הנדרש גם כלפיי בעלי עסקים אלו. זו החובה המוסרית של ממשלת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה