השוק

פרשת פרוטרום: ארבעה בכירים לשעבר עוכבו לחקירה בחשד לשוחד

IFF, בעלת השווי הגבוה בבורסה והרוכשת של פרוטרום, דיווחה על מידע שקיבלה לפיו העובדים שיחדו לכאורה אנשי מכס ברוסיה ואוקראינה. בעקבות הדיווח נפתחה חקירה שהביאה לחקירתם ופשיטה על משרדי החברה
איתי פת-יה | 
בדיקות מעבדה, משרדי להב 433 (צילום freepik, ויקיפדיה)
בכירים לשעבר בחברת פרוטרום הישראלית עוכבו מוקדם יותר היום (ד') לחקירה ביחידת לה"ב 433 בחשד למתן שוחד לעובדי ציבור ברוסיה ובאוקראינה. על פי החשד העובדים העבירו לאנשי מכס במזרח אירופה כספים מתקציב השיווק של החברה כדי שיקדמו אינטרסים שלה.
המהלך מגיע לאחר שבקיץ שעבר דיווחה IFF, הרוכשת של פרוטרום ובעלת השווי הגבוה ביותר בבורסה בתל אביב, על מידע שהגיע אליה סביב פעולות אלה שלכאורה בוצעו טרם הרכישה. בעקבות הדיווח החלו המשטרה והרשות לניירות ערך לחקור את הפרשה. לצד עיכוב הבכירים הבוקר, נערכה פשיטה במשרדי פרוטרום בהרצליה.  
 
קראו עוד ב-ice
מחקירה פנימית של IFF בנושא עלה כי הפעולות בוצעו בידיעת בכירים נוספים בפרוטרום, בהם המנכ"ל לשעבר אורי יהודאי. על כן, באוקטובר האחרון הגישה IFF תביעה נגד יהודאי, בה דרשה שישיב בונוס שקיבל בגובה 20 מיליון דולר, וככל שלא יעשה כן ישלמו במקומו חברי הדירקטוריון שהמליצו על מתן הבונוס ואישרו אותו.

IFF, המפתחת תמציות טעם וריח ונסחרת גם בארה"ב, רכשה בסוף 2018 את פרוטרום בעסקת ענק, במסגרתה שילמה כ-7 מיליארד דולר עבור החברה. תחת IFF, הכנסות פרוטרום ב-2019 היו כמעט זהות לאלו של 2018 ועמדו על 1.4 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה