עסקים

בעקבות החקירות והתביעות: מה קרה למניה של גוגל?

עצבנות קלה עד מתונה נרשמת בתנודות המניה של אלפאבית, חברת האם של גוגל, נוכח המהלכים להחליש את כוחה העצום בשוק הפרסום הדיגיטלי. מה קרה למניה מאז הפרסום?
רועי בהריר-פרל | 
מה קרה למניה של גוגל? (צילום ויקיפדיה)
מניית אלפאבית, חברת האם של גוגל, מגיבה לחקירות של 50 תובעים כלליים במדינות ארצות הברית ולתביעה שהגישו נגדה שלושה מפרסמים בגין התנהלות לא תחרותית (ולטענתם גם לא חוקית) בשוק הפרסום הדיגיטלי: מאז שפורסמה הידיעה לראשונה ב-2.6 (יום שלישי שעבר), חלו תהפוכות חדות בערך המנייה, הנסחרת כיום על פי שווי שוק של 982.26 מיליארד דולר.
בבוקר ה-3 ביוני - יום אחרי פרסום הידיעה הראשונית, טרם החלחול המשמעותי למדיה - עמד ערך המנייה של אלפאבית על 1,448.21 דולר. יממה לאחר מכן עמד ערכה על 1,412.22 דולר בלבד - משמע, ירידה של 2.5% בערך המנייה. למחרת כבר הספיקה המנייה לטפס חזרה ל-1,441.75 דולר ואז שבה למגמה של ירידה קלה, עד ל-1,440.02 דולר - ערכה הנוכחי. כלומר, מאז ה-3 ביוני, איבדה גוגל כחצי אחוז בלבד במצטבר, זניח יחסית ברמה הבורסאית.
נראה שהמתקפה הרב-חזיתית על גוגל בכל זאת משפיעה קלות על מצבה הפיננסי ועל מעמדה הציבורי של חברת הענק. שככל שהמתקפות הללו יחריפו, סביר להניח שניתן יהיה לראות השפעה מוחשית יותר על החברה.
כפי שפורסם באייס, שלושה מפרסמים בארה"ב הגישו תביעה נגד גוגל ואלפאבית, בטענה שענקית הטכנולוגיה מנצלת את כוחה המונופוליסטי כמנוע חיפוש באמצעות דרישתה לשלם עבור גישה לנתונים על חיפושים בפלטפורמה שלה. התביעה נוספת כאמור, למערכת חקירה מסועפת שמנהלים נגד גוגל 50 תובעים בארצות הברית בטענה שהחברה מפרה את פרטיות הגולשים ופוגעת בתחרותיות בענף הפרסום.
החקירות מתמקדות באופנים שבהם ניתן להגביל את שליטתה של גוגל בשוק הפרסום הדיגיטלי, כשעל המדף מונחת גם האפשרות לנסות לפרק את זרוע הפרסום של גוגל (המורכבת מחברות בת כמו DoubleClick ו-AdMob), באמצעות תביעת ענק. אם וכאשר זה יקרה, גוגל תעמוד בפני האתגר הפיננסי והתפעולי הגדול ביותר שהוצב בפניה מאז הקמתה, אי שם בשנת 1998.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה