השוק

מי ישלם את המחיר? דירקטוריון כלל ביטוח יידרש לקבל החלטה קשה לאחר פרסום דוח דנציגר

ביום שאחרי, המלחמה בחברת הביטוח יוצאת לדרך. בכלל ביטוח מבהירים גם היו"ר דני נוה וגם המנכ"ל יורם נוה כי אין בכוונתם לעזוב את החברה. מסתמן כי אין רוב להדחת המנכ"ל 
אילן שניג |  1
דני נווה, יורם דנצינגר, יורם נווה (צילום מתוך יוטיוב כלכליסט,ויקיפדיה, מתוך עמוד הפייסבוק של יורם נווה)
דוח דנציגר רק מחריף את המאבק שהיה קיים ממילא בין היו"ר דני נוה למנכ"ל יורם נוה בכלל ביטוח. השאלה שתעמוד בפני חברי הדירקטוריון היא האם יש להדיח את המנכ"ל כפי שרוצה היו"ר, בטענה של חולשת הביצועים העסקיים, או שמא לאותת ליו"ר שהדירקטוריון איבד בו אמון, ולסמן לו את הדרך החוצה. שני הבכירים מבהירים כי אינם מתכוונים להתפטר, כך שלפחות אחד מהם יעזוב את החברה שלא מרצונו.
כפי שפרסמנו באייס, המנכ"ל יורם נווה טוען במכתבו כי ניסיון ההדחה שלו בידי היו"ר נובע "מהחלטה של היו"ר המונעת מאינטרס אישי להציל את עורו, וכנראה נדונה במחשכים עם בעלי מניות מיעוט שיש להם עניין בהנהלה שתסייע להם באישור עסקאות בהן יש להם עניין אישי" נכתב. בעלי המניות המיוחסים במכתב הם אלפרד אקירוב (4.9%), ואייל לפידות (4.2%). עוד טען המנכ"ל במכתבו, כי המהלך של דני נווה להדחתו נובע מחשש שלא תחודש כהונתו של היו"ר באסיפה הכללית הקרובה.
בהמשך למכתבו של המנכ"ל, תקף בחזרה היו"ר דני נווה במכתב משלו ואמר כי יורם נווה כשל כמנכ"ל "שנתיים אחרי שיורם נכנס לתפקידו, כלל עדיין במקום האחרון ביחס למתחרותיה, ברווחיות הנמוכה ביותר, בתשואה הנמוכה ביותר ובמכפיל על ההון העצמי הנמוך ביותר בשוק ההון. אם יורם היה נלחם למען כלל כפי שהוא נלחם נגדי, לא היה צריך להחליפו" כתב היו"ר דני נווה.
עוד ציין במכתבו דני נווה כי זכותם של בעלי המניות להביע את דעתם והוא אינו מאוים או מושפע מהם. באשר לכוונה למנות את רונן אגסי כמחליף, טען היו"ר דני נווה כי פנה לאגסי לבדיקת היתכנות לתפקיד, אך לא העביר אליו הצעה רשמית: "בדקתי היפותטית עם רונן אגסי, תוך הדגשה שאינני פונה אליו בהצעה, אלא רק להבין עקרונית לו הייתי פונה אליו, אם היה מעוניין והוא השיב בחיוב. בדיקה זו הייתה חשובה במיוחד בימים של מגבלות שכר בכירים, לדעת היכן נעמוד אם נחליט להתקדם בהחלפת יורם".
הדוח של הבודקים החיצוניים, שופט ביהמ"ש העליון בדימוס פרופ' יורם דנציגר וד"ר איל גבע ממשרד עוה"ד מטרי מאירי ושות', שהוגש השבוע לחברי הדירקטוריון כולל ממצאים לא מחמיאים לגבי כל אחד מהצדדים  במאבק. בשורה התחתונה, הדוח של דנציגר מסיר מעל סדר היום את שאלת המניע הפסול לכאורה שהמנכ"ל ייחס ליו"ר, בנימוק שלא נמצאו לכך ראיות, תוך שהוא קובע כי נפל פגם בהתנהלות היו"ר בכך שיזם שיחות עם המנכ"ל שבהן ביקש כי יתפטר מרצונו, מבלי שהנושא נדון כלל בדירקטוריון החברה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שחיתות מובנית במשק הישראלי
    יוסי 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דני נווה הוא מינוי פוליטי כאחד מכלבי ביבי בעבר זכה למינוי לתפקיד שלו אין כל כישורים למלא את התפקיד כל עשייתו במישור הציבורי הייתה ליקוק אחורי אדונו ביבי ולכן הוביל חברת ביטוח לתהום . זה מה שקורה כאשר ממנים לתפקידים אנשים שכל כישוריהם מסתכמים בחנופה ומילוי מצוות אדוניהם
    סגור