השוק

מדד מניות הבנקים צונח: מי איבד הכי הרבה מערך המניה?

מניית דיסקונט נחתכה בשליש מתחילת השנה, לצד מניות של בנק לאומי, הפועלים, מזרחי-טפחות והבנק הבינלאומי שצנחו בתלילות. מדד הבנקים מגיב לגל השני של הקורונה ולאי הוודאות בהתרסקות של 10% בשבועיים
רועי בהריר-פרל |  2
לאומי, פועלים, דיסקונט (צילום ויקיפדיה)
מדד מניות הבנקים ממשיך לצלול ובימים האחרונים הן השלימו נפילה של 28% מתחילת השנה - זאת, לאחר שבמהלך השבועיים האחרונים הוא ירד ב-10%. חלק משמעותי בירידה הוא משבר הקורונה והגל השני שפוקד את ישראל בימים אלה והציפיות להימשכותו בחודשים הקרובים.  
אי הוודאות שנובע מהמצב גורם למשקיעים להדיר את רגליהם ממניות הבנקים, ובכלל, מהשקעה במניות פופולריות. במקביל, נאלצים הבנקים להתמודד עם ההשלכות של השהיית המשכנתאות וההלוואות ללקוחות, לרבות האפשרות הסבירה שיהיו לא מעט כאלה שלא יוכלו לעמוד בהחזרים עם תום ההשהייה. גם הריבית שנמצאת בשפל תקדימי אחראית למצוקה של חמשת הבנקים הגדולים בישראל וגם, כמובן, האשראי שהעניקו הבנקים לעסקים קטנים במסגרת קרן הקורונה בהיקף של כ-14 מיליארד שקל, שכן כרגע לא ניתן לדעת כמה מבין העסקים הללו יצליחו, או ינסו, לפרוע את ההלוואות.

קראו עוד ב-ice 
הנפגעת הקשה ביותר, נכון להיום, היא מניית בנק דיסקונט, שצנחה ב-32% מתחילת השנה. תיק האשראי של הבנק הוא גם המסוכן ביותר מבין חמשת הבנקים והוא נסחר לפי מכפיל הון של 0.67. אחריה ברשימה נמצאת מניית בנק לאומי שמאז מתחילת השנה איבדה 29% משוויה, כשתיק האשראי של הבנק נסחר לפי מכפיל הון של 0.72.
מניית הפועלים נפלה ב-28% ואשראי הבנק נסחר לפי מכפיל הון של 0.7, מניית מזרחי-טפחות (הבנק הגדול בארץ בתחום המשכנתאות) ירדה מתחילת השנה ב-24% ואשראי הבנק נסחר לפי מכפיל הון של 0.98, וגם מניית הבינלאומי ירדה ב-24% אבל האשראי שלו נסחר ברמת סיכון נמוכה יותר, לפי מכפיל הון של 0.88.

אי הוודאות סביב מצב המשק בעידן הקורונה נובע גם, באופן ישיר, מרמת האבטלה הגבוהה בארץ, שעומדת כיום על 20% - תוצאה של הטלת הסגר על המשק באמצע מרץ. מאז הצליחו מניות הבנקים להתאושש בהדרגה, אולם, כאמור, בשבועיים האחרונים חלה צניחה מחודשת בערכן - מה שהביא לכך שסך כל התיקון עומד כרגע על 13% בלבד ביחס לסוף מרץ.
כבר עכשיו ברור כי חמשת הבנקים הגדולים בישראל צפויים לסיים את השנה עם רווחים נמוכים מאוד בהשוואה לשנים קודמות, בתקווה שיגיע חיסון לקורונה, ועמו גם התאוששות של הבנקים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדוע יועצי השקעות לא ממליצים למכור אותן? (ל"ת)
    הדס 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    משקיעים רבים לא מבינים בבורסה
    אברהם ברזילי 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם לא יתרחש אסון קורונה נוסף או אירוע בטחוני, מניית לאומי זו השקעה קלאסית. מי שמפחד, שיקבל 0.2 לשנה בפיקדון ושיסתכל מהצד על התאוששות מניית לאומי ! בהצלחה.
    סגור