השוק

הצעת חוק: עובדי מדינה יוכלו לעבוד יום בשבוע מהבית

היום תעלה הצעת החוק שתוכל לחסוך למדינה כ-850 מיליון שקל בשנה. המעסיקים הפרטיים יקבלו סל תמריצים שיעודדו אותם לבצע מהלך דומה. ח"כ חיימוביץ': "הצעת החוק הולכת לשנות את שוק העבודה"
אילן שניג |  3
עבודה מהבית (צילום pexels, ויקיפדיה)
שוק העבודה השתנה בעקבות משבר הקורונה. מיליוני עובדים נאלצו לעבוד מהבית בהצלחה לא מבוטלת. כעת מנסים להפוך את שגרת החירום הזאת לחוק קבוע שיאפשר לעובדים לעבוד מהבית לפחות פעם בשבוע.
חברי הכנסת מיקי חיימוביץ' ורם שפע (כחול לבן) יניחו היום על שולחן הכנסת הצעת חוק שהיא תיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה. ההצעה מבקשת להסדיר את נושא העבודה מהבית ולאפשר יום עבודה שבועי מרחוק. כיום, במגזר הציבורי, המונה כ־1.3 מיליון עובדים, שהם כשליש מכלל המועסקים במשק, אין אפשרות חוקית כזאת. הצעת החוק תספק גם סל תמריצים שיעודד מעסיקים לאפשר לעובדים במגזר הפרטי יום אחד של עבודה מהבית.
היום יוצג בוועדת הפנים שבראשות ח"כ חיימוביץ' דוח של מרכז המידע והמחקר של הכנסת בנושא, הקובע כי יום עבודה מהבית במגזר הציבורי יחסוך למדינה כ־850 מיליון שקל בשנה. רק על החזר הוצאות חניה שלא ישולמו באותו יום עבודה, על פי הדו"ח,  תחסוך המדינה כ־17 מיליון שקל בשנה.
ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה: "היוזמה הזו שנולדה מתוך משבר הקורונה היא בשורה של ממש שתסייע לעובדים ומעסיקים רבים ותחסוך סכומי עתק למשק. דווקא בתקופה זו ישראל זקוקה למימוש אסטרטגיות יציאה ירוקות מהמשבר, תוך שמירה וליווי קפדני לזכויות העובדים. אנחנו נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם המגזר הציבורי והעסקי בכדי לקדם את היוזמה שלנו לטובת המשק הישראלי והסביבה של כולנו".
ח״כ רם שפע אמר: "הצעת החוק הולכת לשנות את שוק העבודה ולשים אותנו על המפה כמדינה מתקדמת, טכנולוגית ועם הרבה פחות שעות בפקקים"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעולה כי...
    קול 07/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוכלו לנוח באופן רשמי לאחר עוד יום בשבוע... פחות עומס על הכבישים וחיסכון דלק למכוניות של הבכירים שאנו משלמים עליהם
    סגור
  • 2.
    כרגיל
    ע 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמיד דואגים לעובדי המדינה.
    סגור
  • 1.
    דואגים לעצמם בלבד!!!! (ל"ת)
    יעל 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור