השוק

מניות חודש יוני: 5 המניות העולות וה-5 שאיבדו מערכן יותר מ-30%

השוק התמודד החודש עם ירידות חדות, כשחלק מהחברות צנחו ביותר מ-30%, אחת מהן איבדה יותר מחצי מערכה. אבל בצד החיובי ראינו גם עליות יפות, כשאחת מהחברות זינקה ביותר מ-40%. אז מה קרה החודש בשוק ההון?
אילן שניג | 
מניות החודש (צילום pexels)
עוד חודש של ירידות עבר על השוק הישראלי. המשק מתקשה לצאת מהמשבר והמניות ממשיכות לרדת. מדד ת"א 35 ירד ב6.79% ומדד ת"א 125 ירד ב-6.34%. בחודש החולף התמודדו בשוק ההון עם לא מעט עליות וירידות, חלק מהחברות זינקו משמעותית וחלק התרסקו בבורסה. אלה 5 המניות שזינקו בהיקף הגבוה ביותר בשבוע האחרון: אופקו, סלקום, באטמ, מיטרוניקס ולייבפרסון.
בראש רשימת המניות שזינקו החודש ניצבת בגאווה המניה של חברת אופקו, חברה ביו-פארמה ודיאגנוסטיקה רב-לאומית שתרופה שלה לעיכוב בגדילה בילדים עברה עוד שלב החודש. היא זינקה ב-41.14% בחודש האחרון וב-109.83% מתחילת השנה.
במקום השני ניצבת חברת סלקום, על רקע אישור עסקת המיזוג שלה עם גולן טלקום. היא עולה ב-23.86% ומשלימה עלייה דומה של 23.75% מתחילת השנה. במקום השלישי נמצאת חברת באטמ, חברת טכנולוגיה המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר מתקדמות וציוד רפואי לבדיקות מעבדה שצומחת ב-19.45% החודש על רקע התפרצות נגיף הקורונה. מתחילת השנה עלתה ב-151.74%. 
במקום הרביעי ברשימת העולות ניצבת חברת מיטרוניקס, חברה ליצור רובוטים לניקוי בריכות, שרכשה החודש את המפיצה הגרמנית שלה ב-13 מיליון דולר. היא עולה ב-18.86% מתחילת החודש ומשלימה עלייה של 36.56% מתחילת השנה.
חותמת את רשימת המניות העולות החודש היא המנייה של חברת התוכנה האמריקאית לייבפרסון, שחתמה על שיתוף פעולה עם גוגל בימים האחרונים והקפיצה את מנייתה ב-11.40% מתחילת החודש.

מניות רבות איבדו מערכן בחודש האחרון, חלקן ביותר מ-30%, בין היתר בעקבות משבר בראש רשימת המניות שהתרסקו ניצבת חברת הנדל"ן נורסטאר של כצמן, אחת הנפגעות הקשות יותר של נגיף הקורונה. המנייה צנחה ב-51.34% החודש והשלימה ירידה של 76.95% מתחילת השנה.
אחריה, במקום השני, ניצבת חברת ההשקעות צור שמיר שירדה ב-35.52% מתחילת החודש והשלימה ירידה של 61.35% מתחילת השנה. במקום השלישי ברשימת היורדות של החודש ניצבת חברת הנסיעות איסתא, שדיי ברור איך משבר הקורונה משפיע עליה. המנייה צנחה ב-33.44% והשלימה צניחה של 52.17% מתחילת השנה.
במקום הרביעי נמצאת מניית רציו יהש, שהושפעה מהצניחה של מחיר הגז העולמי וירדה ב-31.84% מתחילת החודש. היא משלימה צניחה של 68.63% מתחילת השנה. במקום החמישי חותמת את רשימת המניות היורדות של החודש דלק קידוחים שגם היא מושפעת ממשבר הגז וצונחת ב-31.71% ומשלימה ירידה של 71.24% מתחילת השנה.



לסיכום, עוד חודש לא פשוט עבר על המשק הישראלי. חברות רבות נאלצו לספוג ירידות משמעותיות בעקבות משבר הקורונה. בראשן חברות נדל"ן וקידוחי גז ונפט. בצד האופטימי יותר ראינו חברות לציוד רפואי וחברות היי טק שהצליחו לרשום עליות נאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה