השוק

30-87 מיליון שקל: הפסדי ענק לרשתות האופנה הגדולות ברבעון הראשון

הדו"חות הרבעוניים של קסטרו, פוקס, גולף ודלתא חושפים הפסדים נקיים של עשרות מיליוני שקלים. חלק ניכר מהם מיוחס לתקופת הסגר במרץ, אז הושבתו כלל הסניפים בארץ. האור שבקצה המנהרה נמצא בקניות אונליין
רועי בהריר-פרל |  1
הפסדי ענק לרשתות האופנה הגדולות (צילום ויקיפדיה, פייסבוק/גולף, דלתא, פוקס)
רשתות האופנה הישראליות ספגו ברבעון הראשון של 2020 פגיעה דרמטית עקב משבר הקורונה והסגר שבא בעקבותיו. הנפגעת הקשה ביותר בקטגוריית הרווח הנקי מבחינת יחס ההפסד באחוזים – היא חברת האופנה דלתא שרכשה לאחרונה את רשת בוגארט, ומציגה נתונים מדכדכים לרבעון הראשון של 2020: הפסד נקי של 30.5 מיליון שקל לעומת רווח של 3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 1,116% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כעת, נוכח גידול במכירות האונליין של החברה, מדברים שם על צעדי התייעלות שכוללים את ביטול חלוקת הדיבידנד לשנת 2020, ניצול מסגרות אשראי, קבלת הלוואות וצמצום משמעותי של הפעילות בסין, בתורכיה, במצרים ובמזרח אירופה. זאת, במטרה להציג נתונים אופטימיים יותר ברבעון השני.
במקום השני ברשימה קבוצת פוקס(שבבעלותה גם אתר הקניות טרמינל איקס) שרשמה ברבעון הראשון של 2020 הפסד נקי של 37.5 מיליון שקל, ירידה של 298% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה הפסד נקי של 9.4 מיליון שקל. פוקס דיווחה גם על ירידה של 3.6% בהכנסות, ובכל זאת החליטה לחלק דיבידנדים בסך 50 מיליון שקל לבעלי המניות - מהלך שעורר גל ביקורות זועמות של פוליטיקאים ואנשי ציבור, שמחו על כך שהחברה לוקחת מענק (בסך 18 מיליון שקל) מהמדינה ובמקביל "חוגגת" חלוקת רווחים.
רבעון ראשון מסויט עבר גם על קבוצת האופנה גולף (המחזיקה גם ברשתות אינטימה, פולגת, עדיקא וטופשופ), שתופסת את המקום השלישי ברשימה. קבוצת גולף נאלצה לסגור בשלהי מרץ את כל 335 הסניפים שלה, ובימים האחרונים דיווחה על הפסד נקי של 34.4 מיליון שקל, לעומת 14.7 מיליון שקל הפסד ברבעון המקביל אשתקד, פער של 135.3%.
הכנסותיה של פוקס, לעומת זאת, כמעט שלא נפגעו כלל במהלך התקופה הנדונה - 194 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020, לעומת 195 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - הודות לגידול במכירות של חברת הבת עדיקא שפועלת בעיקר בזירת האונליין, כמו גם עלייה במכירות הקבוצה כולה לפני הסגר.
במקום הרביעי בין הנפגעות, זו שאמנם נפגעה בהיקף הכלכלי הגדול ביותר, אך באחוזים הקטנים ביותר, היא קבוצת קסטרו הוותיקה (המחזיקה גם ברשתות הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, טופ טן ואקססוריז). קסטרט רשמה ברבעון החולף הפסד נקי של 87 מיליון שקל בעקבות נפילה של 22% בהכנסות - זאת, לאחר שבשנת 2019 כולה רשמה החברה הפסד בסך 84.2 מיליון שקל. מניית קסטרו צללה בהתאם בכ-35% ובכך השלימה צניחה של 76% בשלוש השנים האחרונות.
משבר הקורונה הוביל את העולם לרכז מאמצים בשיווק ומכירות אונליין. אפשר להניח שחברות אופנה רבות ימקדו את פעילותן העסקית בגזרת האי-קומרס ויתגברו את מערך האונליין שלהן, תוך צמצום הפעילות וכוח האדם בחנויות הפיזיות. כל עוד הקורונה כאן, זה הכיוון שאליו הן חייבות ללכת.
 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משהו בשיווק של גולף לא עובד
    אבנר 07/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל שם מתרסק לפני ואחרי הקורונה, רק עדיקא הצילה אותם
    סגור