השוק

אלפי מובטלי הטרום-קורונה שנותרו ללא סיוע יחזרו לקבל דמי אבטלה

ועדת העבודה והרווחה בכנסת בראשות חיים כץ סיכמה כי 12 אלף המובטלים שזכאותם נגמרה עוד בינואר-פברואר יקבלו שוב דמי אבטלה. זכאות כלל המובטלים תוארך עד אוגוסט, לרבות כפל הקצבאות
איתי פת-יה |  1
חיים כץ
אסטרטגיית היציאה הפכה לאסטרטגיית ההגבלה בצל ההתפרצות המחודשת של הקורונה, וכעת הזכאות לדמי אבטלה תוארך פעם נוספת – עד 15 באוגוסט. כך אושר היום (ב') בוועדת העבודה והרווחה בראשות חיים כץ, כשהצעת החוק תועבר בהמשך לקריאה שניה ושלישית. בנוסף המובטלים שנגמרה זכאותם לדמי אבטלה עוד לפני הגל הראשון יחזרו לקבלם.
לצד המובטלים שזכאותם הוארכה במקצת רגע לפני שהקורונה הכתה בישראל, היו גם כאלה שזכאותם הסתיימה כבר בינואר/פברואר ולא הוארכה כלל. מדובר בכ-12 אלף איש שהחל מהחודש (יולי) יקבלו שנית את דמי האבטלה. זאת, על רקע הקושי הגובר בלמצוא עבודה עקב העלייה בתחלואה והחזרת ההגבלות בהתאם.
 
קראו עוד ב-ice
עוד סוכם כאמור מול משרד האוצר כי מי שכבר מקבל דמי אבטלה ימשיך לקבלם עד אמצע אוגוסט, וכן יוארך הסדר כפל הקצבאות וההקלה לפיה תידרש תקופה מקוצרת של 6 חודשים (ולא 12) מבין 18 החודשים האחרונים לצורך הזכאות לדמי אבטלה. "ההצעה הנוכחית שהגיש משרד האוצר מדברת על עד אמצע אוגוסט. כולנו מקווים שהמשק יתאושש ומספר המובטלים ירד בהקדם, אבל אנחנו נדאג להאריך את ההטבות כמה שצריך", אמר היום כץ בוועדה.
לצד זאת, ממובטלים שבעקבות ההארכה יחלו תקופת זכאות חדשה לא יגרע התשלום עבור חמשת הימים הראשונים שלה – כפי שנעשה בתקופת הזכאות הראשונה שלהם.
מול ההארכות החוזרות של הזכאות לדמי האבטלה עולה גם ביקורת על חוסר הוודאות שיוצרת הממשלה, שלא מעבירה החלטה להארכה ממושכת יותר מראש של תקופת הזכאות, שתאפשר למובטלים מרווח נשימה בתקווה שימצאו משרה שאכן הולמת את כישוריהם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חייבים לסייע. אני צלמת ונותרתי חסרת כל..
    עדי שלג 07/2020/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש מבאס
    סגור