השוק

אל-על חתמה על הסכמים עם שני ועדים: תפטר 1,300 עובדים נוספים ותחסוך 88 מיליון דולר בשנה

מדובר בקיצוץ מתוך 4,300 עובדים משתייכים לסקטור התחזוקה וההנדסה בחברה. אל-על שנמצאת במסלול להלאמה, עדיין צריכה להגיע להסכם מול ועד הטייסים 
שרון טל | 
אל על (צילום freepik, מתוך עמוד הפייסבוק של אל על/ Yochai Mossi)
בחברת אל-על הודיעו על הסכם עם שני וועדים נוספים מסקטור התחזוקה וההנדסה. לפי ההסכם, יתבצע קיצוץ של כ-1,300 עובדים מתוך 4,300 בשני הוועדים, כאשר אלו יוכלו לפרוש מרצון או יפוטרו.
המהלך צפוי לחסוך לחברת אל-על כ-88 מיליון דולר בשנה - 52 מיליון דולר בסקטור המנהלי וכ-36 מיליון דולר בסקטור התחזוקה, והוא חלק מהתנאי שהציב משרד האוצר לקבלת סיוע מהמדינה, לפיו אל-על צריכה להגיע להסכמי התייעלות עם ארבעת הוועדים בחברה.
על פי תכנית ההבראה, יעזבו את אל-על כ-2,000 עובדים מתוך 6,000. כמו כן יבוצע קיצוץ של עד 20% בשכר העובדים ויבוטלו הטבות שונות. ​​במסגרת תכנית הקיצוצים, יוצעו לעובדים תנאים מיטיבים ולאחרים מנגנון פיצויים מוגדל. האתגר קשה שנותר בפני אל-על הוא הגעה להסכם מול וועד הטייסים שלה, כדי שתוכל להביא להבראת החברה. 
"עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל-על", מסר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במעמד החתימה: אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה". מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ציין כי: "ההסכם שנחתם הוא צעד נוסף בדרך להבראת אל על".
מוקדם יותר השבוע הצביע דירקטוריון אל על לקבל את מתווה החלוץ שהציע משרד האוצר, במסגרתו חברת התעופה תיטול הלוואה של 250 מיליון דולר מבנק דיסקונט בערבות מדינה של כ-75% ותצא להנפקת מניות בהיקף של 150 מיליון דולר נוספים. המדינה מצדה, תתחייב לרכוש את כל המניות שלא יימכרו, מה שיביא להלאמת החברה.
בכך, 17 שנה אחרי שהחל הליך ההפרטה שלה, אל על תחזור לידיים ממשלתיות. אולם, המניות שתרכוש המדינה יועברו לנאמן שסמכויותיו יקבעו טרם מועד ההנפקה, וזה יפעל במטרה למכור אותן חזרה בשוק תוך פרק זמן שיקבע גם הוא בהמשך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה