השוק

גל שני של אבטלה: שירות התעסוקה מדווח על ריבוי בחוזרים מחל"ת שפוטרו

בימים האחרונים מספר הנרשמים החדשים בשירות התעסוקה עולה על אלה שמדווחים על חזרה לעבודה, מצב שמוסבר בחלקו בהוצאה מחודשת לחל"ת - מגמה שהיום נרשמה בה קפיצה גדולה, כך לפי המנכ"ל רמי גראור
איתי פת-יה | 
גל שני של מפוטרים (צילום unsplash, freepik)
נתון שיעור האבטלה האחרון כפי שפורסם על ידי שירות התעסוקה היה 21%, אולם היום (חמישי) בשירות מחליטים שלא לפרסם את המספר המעודכן של החוזרים מחל"ת – עקב מגמה מתחדשת של הוצאתם לחל"ת שוב או לחלופין פיטורם.
מגמה זו תואמת את הנתונים שהתקבלו בשירות התעסוקה בימים האחרונים, לפיהם מספר דורשי דמי האבטלה (בין אם בשל פיטורים או הוצאה לחל"ת) עלה על מספרם של החוזרים לעבודה. "היום כבר ראינו קפיצה גדולה בנתון הזה", כך מזהיר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור. יש לציין כי בתרחיש האופטימי מדובר בדיווח חסר של המעסיקים על העובדים שהחזירו, אולם כך נטען עוד לפני המצב החדש שמזהים עכשיו בשירות התעסוקה.
 
במקביל מתעכבת הצגת התכנית הכלכלית החדשה של משרד האוצר. זו צפויה לכלול בין השאר זכאות מוארכת לדמי אבטלה עד יוני 2021 עבור שכירים שהיו רשומים כמובטל החל מינואר 2020. ככל הנראה במסגרת התכנית יכירו גם בחוסר היציבות של בעלי העסקים בשל ההנחיות המשתנות להתמודדות עם הקורונה, כך שאלה יוכלו להוציא לחל"ת עובדים גם אחרי 14 ימי עבודה בלבד, זאת מבלי שתפגע זכאותם לדמי אבטלה ובמקום הדרישה הנוכחית ל-30 ימי עבודה.
דרישה זו הניאה בחלקה מעסיקים מלהחזיר עובדים, שכן אלה העדיפו להשאירם בחל"ת כדי לא לפגוע באפשרותם לקבל דמי אבטלה במידה וישובו הסגרים זמן קצר אחרי שיחזרו לעבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה