השוק

האם משפחת המיליארדים מניו יורק תרכוש את אל-על?

איש העסקים אלי רוזנברג מעוניין לרכוש את חברת התעופה ולהפוך לבעל השליטה בה., אך חברת כנפיים, המחזיקה באל-על, הדפה עד כה את הצעתו לרכישה. לפני מספר שנים עלה רוזנברג לישראל והוא מחזיק בנכסי נדל"ן רבים בארה"ב
שרון טל |  1
קני רוזנברג (צילום יוטיוב Centers Health Care, פייסבוק/אל על/ Yochai Mossi)
איש העסקים אלי רוזנברג, בנו של איש הנדל"ן האמריקני קני רוזנברג, הביע רצון לרכוש את חברת התעופה אל-על ולהפוך לבעל השליטה בחברה, למרות מצבה הכלכלי הרעוע. משפחת רוזנברג היא הבעלים של רשת בתי אבות סיעודיים ומחלקות שיקום וטיפול מהמובילות בארה"ב - Centers Health Care.
הרוכש הפוטנציאלי של אל על -בן המשפחה אלי רוזנברג, הוא צעיר כבן 30 שעלה לישראל לפני מספר שנים ומתגורר בירושלים. רוזנברג פנה באמצעות תא"ל במיל' ראם עמינח כדי שיקדם עבורו את רכישת אל-על, אך חברת כנפיים, המחזיקה באל-על, הדפה עד כה את הצעתו לרכישה. 
בשלב זה מתמקד רוזנברג בהשגת התנאי המרכזי לעסקת הרכישה של אל-על – קבלת היתר מהמדינה. סביר להניח שהמדינה תתמוך ברכישה נוכח מצבה הכלכלי הקשה של אל-על, אך אם וכאשר יונפק ההיתר, נותרת השאלה האם הרכישה תתבצע טרם הנפקת המניות של אל-על במסגרת מתווה החילוץ של האוצר, או לאחריה. יש לציין כי רוזנברג מוכן לרכוש את אל-על מחברת כנפיים המחזיקה בה, עוד לפני דילול המניות שתצא לפועל בהנפקה. 
רוזנברג מראה רצינות בכל הקשור לעסקה, ואף שכר את שירותיו של יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר כנאמן לעסקה עד לקבלת ההיתר לרכישה. בכל אופן, קבלת ההיתר תדרוש סדרת אישורים מיוחדים של שורת שרים בממשלה ביניהם שר הביטחון, שר האוצר, שר התחבורה ורשות החברות, אליה הועברה הצעת הרכישה לאחר שהועברה ראשית לחברת אל-על. 
חברת התעופה אל-על הסכימה לאחרונה למתווה החילוץ של משרד האוצר, לפיו חברת התעופה תוביל התייעלות בהוצאות של 400 מיליון דולר בשנה. במסגרת המתווה, תוכל אל-על לקבל הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה ותבצע הנפקה של 150 מיליון דולר בבורסה, כאשר המדינה מתחייבת לרכוש את כל המניות שלא יירכשו על ידי הציבור. 
הסיוע מותנה בכך שהנהלת אל על גם תגיע להסכם חתום עם ארבעת ועדי העובדים בחברה. אל-על הצליחה להגיע לחתימה על הסכם עם שלושה מתוך ארבעת ועדי העובדים שלה, למעט ועד עובדי הטייסים. הפיטורים בסקטור המנהלה, הטכני והדיילים יכלול פיטורים של כ-1,750 עובדים מכלל הסקטורים וצפויים לחסוך לאל על כ-120 מיליון שקל בשנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הדמות המתאימה לקנות את אל על, מסוכן (ל"ת)
    שומר הסף 07/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור