השוק

הממשלה אישרה את מענקי הסיוע לעצמאיים ולבעלי העסקים

המענקים בגובה של עד 7,500 שקל צפויים להיכנס לחשבונות הבנק כבר בימים הקרובים. עימות בין רה"מ לשר הרווחה שמולי, שאמר כי הסיוע עד כה היה בגדר חבל תלייה: "אל תדבר בסלוגנים - יש לך אחריות"
אילן שניג | 
בנימין נתניהו במסע"ת (צילום צילום מסך)
הממשלה אישרה את מענקי הסיוע לעצמאיים ולשכירים בעלי שליטה בסכום של עד 7,500 שקלים. מדובר בצעד הראשון של התוכנית הכלכלית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר. המענק צפוי להיכנס כבר בימים הקרובים לחשבונות הבנק, כדי להבטיח שהעצמאים ובעלי השליטה יקבלו סיוע מהיר. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "המענק הזה אינו תלוי בחקיקה, והנחנו שיופעל כבר היום כך שילחצו על כפתור כדי שהכסף יגיע לחשבונות בימים הקרובים. מחר נעביר את התוכנית לכנסת, שם היא תעבור בחקיקת בזק, בשיתוף פעולה של כל הקואליציה".
ביום חמישי האחרון הציגו שר האוצר וראש הממשלה את התוכנית החדשה שתכלול חבילת צעדים כלכליים למשך שנה. התוכנית כוללת בין היתר מתן דמי אבטלה לשכירים, מענק סיוע סוציאלי לעצמאיים בגובה של עד 15,000 שקלים כל חודשיים, מענק סיוע לעסקים, לעסקים חדשים ומענק של עד 7,500 שקלים לעצמאיים ולבעלי העסקים. יתר הסעיפים, יובאו לאישור הממשלה כבר מחר.
במהלך הישיבה בממשלה התעורר עימות כששר האוצר שמולי תקף את נתניהו: "אין פלא שהעצמאיים חשים שזרקנו להם חבל תלייה ולא חבל הצלה". ראש הממשלה לא נותר חייב ואמר לו להיזהר בדבריו: "אל תדבר איתי בסלוגנים, יש לך אחריות כוללת כשר בממשלה - מי שלא רוצה - לא חייב להיות בממשלה".
בישיבה הוחלט כי שר האוצר ישראל כ"ץ יפיץ את תזכיר החוק של התוכנית לסיוע כלכלי שתכלול בין היתר מענקים דו-חודשיים לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה, וכן השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים. החוק של התוכנית הכלכלית שתכלול בין היתר מענקים דו-חודשיים והשתתפות בהוצאות הקבועות לעסק. עוד יפיץ שר האוצר, בהתאם להחלטת הממשלה, תזכיר לתיקון חוק יסוד: משק המדינה להגדלת ההוצאה הממשלתית לצורך מימון ההוצאות הכרוכות ביישומו של חוק תכנית הסיוע הכלכלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה