השוק

מניית שיכון ובינוי מזנקת לאחר הזכייה במכרז להקמת קריית המודיעין בנגב

על רקע הודעת מכרז הביטחון כי החברה זכתה במכרז, חברת הנדל"ן מטפסת בבורסה. המכרז יצא לדרך עוד ב-2018 אולם התעכב עקב החשש שמשרתי הקבע יסרבו למעבר ויצאו לשוק הפרטי - תרחיש שעדיין על הפרק
איתי פת-יה | 
נתי סיידוף, אביב כוכבי, קריית המודיעין בנגב (צילום פייסבוק/נתי סיידוף, ויקיפדיה-דוברות צה"ל, שיכון ובינוי)
מניית שיכון ובינוי מזנקת על רקע זכייתה במכרז להקמת קריית המודיעין של צה"ל בנגב. נכון לזמן כתיבת שוראות אלה, טיפסה המנייה ב-7.33% לשווי של 6.3 מיליארד שקל.
מוקדם יותר הודיע מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון כי שיכון הבינוי היא הזוכה במכרז, שהיקפו נאמד ב-2.5-3 מיליארד שקל. החברה עלתה על המתחרות שהעפילו לשלב הסופי במכרז, אלקטרה ומנרב שניגשו יחדיו ושפיר. עוד גברה שיכון ובינוי על אפריקה-ישראל ואשטרו שעברו גם הן את תנאי הסף אולם לא הגיעו לשלב האחרון במכרז.
בתום ההקמה שצפויה להימשך כארבע שנים, הקריה, שתקום בליקית סמוך ליישובים עומר ולקיה, תאוכלס ב-2026 ושיכון ובינוי תהיה אחראית על תחזוקתה במשך 26 שנים. במקום ישרתו 12 אלף חיילים, מתוכם 5,000 אנשי קבע.
המכרז יצא לדרך עוד בתחילת 2018 אולם התעכב, בעיקר בשל החשש מבריחה של משרתי הקבע שיעדיפו לצאת לשוק הפרטי ולא לעבוד בנגב – בין השאר בשל היעדר פתרונות תעסוקה לבני ובנות זוגם. על רקע זה עלו הדרישות לספק לאלה אפשרויות תחבורה מהירה מהמרכז לקריה שתקום, דוגמת תחנת רכבת סמוכה, או אף העברת הפרויקט כולו לאזור אחר בבאר שבע, נגיש יותר לתחבורה הציבורית.
 
קראו עוד ב-ice
בהקשר זה אמר בשבוע שעבר ראש חטיבת התכנון במשרד הביטחון תא"ל עודד בסיוק "על פי הסקרים שאנחנו עושים, אנחנו לא משוכנעים שרבים יעברו להתגורר בנגב, אף שיש לנו עניין שזה יקרה. ואם אנחנו לא ניתן להם מענה, זה לא יקרה".

שר הביטחון גנץ שביקר אמר לאחרונה בעת ביקור בליקית כי מדובר ב"מהלך אסטרטגי ברמה הלאומית עבור מערכת הביטחון, צה"ל, אמ"ן ותושבי הנגב ומדינת ישראל. אנחנו מסייעים לאתגר לאומי של פיתוח הדרום שצה"ל היה הראשון להיענות לו - מכוחות היבשה, דרך בסיסי חיל האוויר ועד מעבר חיל התקשוב וקרית המודיעין. זה פרויקט ראשון במעלה לביטחון הלאומי ולנגב כולו ברוח חזון בן גוריון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה