השוק

לא כולם הראל ויזל: מספר החברות שחילקו דיבידנד צנח, הסכום נחתך ב-40%

על אף שתוצאות 2019 עמדו במדיניות חלוקת הדיבידנדים שלהן, חברות רבות בחרו לשמור את הכסף להתמודדות עם הקורונה שיצרה חוסר וודאות. לעומתם, מי שחילקו ובהם פוקס ניסו לקרוץ למשקיעים
איתי פת-יה | 
מספר החברות שחילקו דיבידנד צנח (צילום Pixabay, שוקה כהן, pexels)
על אף שדיבידנדים מחולקים לרוב על ביצועים בשנה הקודמת לחלוקתם, משבר הקורונה גרם לחברות רבות בבורסה לחשב מסלול מחדש ולהחליט על הקפאתם או צמצומם. כך, במחצית הראשונה של 2020, מספר החברות שחילקו דיבידנד ירד בחדות ל-108, בהשוואה ל-163 בתקופה המקבילה אשתקד. סך הדיבידנדים שחולקו עמד על כ-5.7 מיליארד שקל בלבד – ירידה של כ-40% לעומת כ-9.5 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2019.
מה אם כן היה השיקול מאחורי עצירת הדיבידנד לבעלי המניות, על אף העמידה במדיניות החלוקה? בבורסה לניירות ערך מסבירים כי אי הודאות לגבי השפעת מגיפת הקורונה הובילה חברות רבות לשמור על קופת המזומנים שבידיהן. מנגד, היו גם חברות יציבות שלא נפגעו באופן מהותי ממשבר הקורונה, וכאלה שאף הגדילו את הרווחים, ועבורן חלוקת הדיבידנד הייתה בגדר איתות למשקיעים כי מדובר בחברה חזקה שאם ימשיכו להשקיע בה גם ימשיכו למשוך ממנה דיבידנדים.
הענף שהוביל במספר החברות המחלקות וכן בסכומים שחולקו היה ענף הנדל"ן. 31 חברות הפועלות בו חילקו דיבידנדים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. המחלקות הגדולות היו עזריאלי (300 מיליון שקל (לעומת כ-560 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד), אמות (301 מיליון שקל מול 267 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019); גזית גלוב (230 מיליון שקל, זאת לאחר הגדלת הסכום למניה שמשולם מדי רבעון ובהשוואה ל-223 מיליון שקל לפני שנה) וגב-ים שחילקה 200 מיליון שקל (בדומה לשנה שעברה).

 
קראו עוד ב-ice
מנגד, מציינים בבורסה כי הירידה החדה ביותר בחלוקת רווחים במחצית 2020 נרשמה בענף האנרגיה, נפט וגז, בו 3 חברות/שותפויות בלבד חילקו יחד כ-217 מיליון שקל, לעומת 8 שחילקו כ-2 מיליארד שקל במחצית 2019. קבוצת דלק, דלק קידוחים ונפטא נמנעו מחלוקת רווחיהן השנה.

באשר למערכת הבנקאית, שם 7 בנקים חילקו מתחילת השנה ועד סוף מרץ דיבידנדים, ובראשם: לאומי (297 מיליון שקל), מזרחי טפחות (176 מיליון שקל), הבינלאומי (125 מיליון שקל) ואגוד (100 מיליון שקל). בסוף מרץ פרסמה המפקחת על הבנקים דאז חדוה בר הוראת שעה בה על רקע משבר הקורונה ואי-הוודאות הנובעת מהתפתחותו נתבקשו הבנקים לבחון מחדש את מדיניות חלוקת הדיבידנד – ומאז עצרו את חלוקתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה