השוק

עשרות עובדים בבידוד: רותי ברודו נאלצה לסגור את מסעדת הברסארי

המסעדנית ושופטת "המטבח המנצח MKR" הוציאה עשרות מעובדי המקום לחל"ת והודיעה לנותרים כי לא תוכל במצב זה להמשיך ולהפעיל את העסק, שנחשב לאחת המסעדות הפופולריות בתל אביב
מערכת אייס |  1
רותי ברודו (צילום מסך רשת 13, פייסבוק/בראסרי)
המסעדנית ושופטת "המטבח המנצח MKR" רותי ברודו הודיעה כי תסגור זמנית את מסעדת הבראסרי הפופולארית בתל אביב. עובדי המסעדה קיבלו הבוקר (ד') הודעה ובה נכתב כי "עשרות עובדי בראסרי קיבלו איכון מהשב"כ והתבקשו להיכנס לבידוד. אין לנו יכולת להפעיל את המסעדה בלעדיהם ואין לנו יכולת לשלם עבור ימי הבידוד. אנחנו סוגרים. נפתח כשהמדינה תיתן לנשום".
אם כן סיבת הסגירה שהכריעה את ברודו היא כוח האדם שצומצם עקב איכוני השב"כ, ולא ההגבלות החדשות על התפוסה או ירידה במחזור העסקי. 
בתחילת אפריל אמרה בריאיון להארץ כי "אני מקפיאה הכל ואני אילחם על זה. לא אשלם שכר דירה, תנערי אותי ולא תיפול אגורה. אם אני לא מקבלת כסף - אף אחד לא מקבל כסף. אחר כך, אם מישהו יבוא וידרוש ממני לשלם, אני אילחם על זה בשיניים".
 
קראו עוד ב-ice
באשר להכנסות מפעילות המשלוחים אמרה "בהשוואה למחזורים של המסעדות זה כל כך זעיר ומינורי. זה לא יציל את הכלכלה של המסעדות, זה לא באמת יכניס את הכסף שאני משלמת לעובדים. אני דופקת על זה את הראש בקיר, אומרת, אולי אני צריכה לסגור לגמרי".
עוד היא קראה אז למדינה להיכנס בנעלי שוכרי הנכסים ולשם במקומם את השכירויות: "המדינה צריכה להרגיע את האנשים. אם היתה יוצאת הודעה פשוטה של הממשלה שהכל מוקפא, שברגע שסגרנו את כל העסקים לא צריך לשלם שכר דירה, ארנונה וכל התשלומים השוטפים, מקפיאים אותם הקפאה מוחלטת — אז כולם היו יושבים בבית בשקט וחושבים מה המגיפה הזו רוצה להגיד לנו", טענה. "הדבר היחיד שאתה מצפה שיקרה זה שמישהו מהאנשים ששולטים בסיפור הזה ירגיע את הרוחות ויגיד לאנשים ׳הכל בסדר, אתם לא תיזרקו לרחוב ולא תגוועו ברעב׳, הרי זה מה שמלחיץ את האנשים".
הבראסרי היא חלק מקבוצת המסעדות R2M של רותי ומתי ברודו, תחתה פועלים גם הקופי בר, הרצל 16, הוטל מונטיפיורי והדליקטסן, לעת עתה נראה כי אלה ישארו פתוחים וברודו לא תחליט מטעמה להקדים תרופה למכה ולסגור את שעריהם למקרה שגם שם ישלחו העובדים לבידוד – שכן הדבר רק יגרום לפגיעה כלכלית נוספת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם יפטרו אותי גם אני לא משלם שכירות,ארנונה וחשמל
    משה 07/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרה אם אני לא מקבל כסף אני גם לא משלם כסף למדתי מרותי...
    סגור