השוק

יש מתווה: האם ההופעות יחזרו בקרוב?

בצל המשבר בענף התרבות נוכח מגיפת הקורנה שר התרבות והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות הגיעו להסכמות שיאפשרו הופעות בתנאים אחרים כמו בדרייב אין. כעת מחכים לאישור סופי ממשרד הבריאות
אילן שניג | 
הופעה של היהודים, חילי טרופר (צילום פייסבוק/היהודים, ויקיפדיה)
האם בקרוב עולם התרבות יחזור, אבל ייראה קצת אחרת? כך עולה מדיון שערכה היום הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח. במהלך הדיון, שר התרבות והספורט חילי טרופר עדכן כי יש התקדמות עם משרד הבריאות לאישורי הופעות בהתאם להגבלות: "אפשר להחזיר את עולם התרבות גם בתנאים אחרים. אם היו שומרים על הכללים כמו בתיאטראות לא היה גל שני".
השר טרופר הוסיף ואמר ש"התרבות היא הכרח ולא מותרות. אסור לבוא ולומר שהתרבות תחזור כשהמטוסים יחזרו. יש הרבה מאוד רעיונות איך לעשות הופעות בחוץ – הופעות בדרייב אין, הופעות של קפסולות עם משפחות ועוד". טרופר עדכן כי את  רוב הרעיונות כבר אישר המשנה למנכ"ל פרופ' גרוטו וכעת מחכים לאישור סופי משר הבריאות: "אני מאמין שהוא ממתין לראות אם יהיה סגר או לא" אמר בדיון.
 
קראו עוד ב-ice
ח"כ עפר שלח, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמר במהלך דיון על עולם התרבות: "הבעיה של עולם התרבות היא אותה בעיה שאנחנו רואים בניהול משבר הקורונה בכלל. אין ירידה לרזולוציות הנכונות, ובענף הכי יצירתי יש חוסר יצירתיות מוחלט".
מנכ"ל תיאטרון הבימה נעם סמל הלין בישיבה כי "לא נותנים לנו לערוך הצגות באמפי תיאטרון", לדעתו, התיאטראות יכולים לארח אנשים הרבה יותר טוב מבריכות השחייה ומכוני הכושר: "משרד הבריאות מתנהל בדיקטטורה בנושא הזה. לכל התיאטראות והאופרה והפילהרמונית וגופי המחול, יש אפשרות לטפל בקהל הכי טוב מכולם. אבל מבריחים ומבהילים את הקהל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה